Materiał Partnera O czym pamiętać prowadząc sklep internetowy?

O czym pamiętać prowadząc sklep internetowy?

Sklepy internetowe z pewnością cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony konsumentów, w związku z czym każdy z nas chciałby taki prowadzić i móc w ten sposób zarabiać spore pieniądze, tak jak najwięksi gracze. Należy jednak pamiętać o kilku sprawach, które znacząco podniosą zadowolenie klientów z zamawiania w naszym sklepie internetowym, dzięki czemu ilość zamówień wzrośnie.

Jakość firmy transportowej wpływa na Twój wizerunek

Wielu z nas o tym nie pamięta, tłumacząc to sobie tym, że “ja przecież tylko zlecam wysyłkę innej firmie, to kurier popełnił błąd niszcząc paczkę!”. Prawda jest jednak taka, że my sami również jesteśmy winni, ponieważ po prostu wybraliśmy nieodpowiedniego przewoźnika. Na terenie Polski istnieje mnóstwo świetnych, lokalnych firm transportowych, oferujących przewóz paczek, jak np. Barbara Wilk FHU Agnes. Dzięki skorzystaniu z usług mniejszego przewoźnika mamy pewność, że szybko załatwimy wszystkie sprawy reklamacyjne bez konieczności oczekiwania miesiącami na znalezienie kuriera, który pojawił się u naszego klienta z uszkodzoną paczką. Zawsze musimy również wybrać firmę transportową, która będzie posiadała odpowiednie ubezpieczenie, dzięki czemu nasze paczki dotrą albo w całości, albo otrzymamy za nie rekompensatę. Kolejną zaletą mniejszych firm jest indywidualne podejście do każdego klienta, możemy więc negocjować warunki dostaw, stawki oraz ewentualnych reklamacji. Zyskujemy na tym nie tylko pieniądze, których nie wydamy na usługi większych przewoźników, ale również spokój, ponieważ wszystko dzieje się na miejscu i wiemy, że osoba z którą rozmawiamy, następnym razem również podniesie słuchawkę - na infoliniach bywa różnie.

Jakie czynniki wpływają na ilość zamówień?

Zanim jeszcze klient będzie mógł się przekonać o jakości transportu przesyłek, będzie musiał dostać się do naszego sklepu internetowego, wybrać towar i złożyć zamówienie. Jak możemy mu to ułatwić?

Instalacja opinii o produktach na naszej stronie będzie pomocną opcją, ponieważ klient będzie miał więcej informacji o produkcie, których my sami nie musimy dopisywać - treść na naszej stronie tworzy się sama.

Prosty kontakt z naszą firmą, najlepiej telefoniczny lub przez jakiś czat, to podstawowy wymóg. Gdy klient nie wie, jaki produkt powinien dla siebie wybrać, będzie szukał doradcy. Jeżeli nie znajdzie go u nas, znajdzie go w innym sklepie.

Gdy już klient się z nami skontaktuje, powinniśmy jak najszybciej odpowiedzieć na jego zapytania. Musimy być wyrozumiali, ponieważ często nasz towar kupują osoby, które nie mają wiedzy na jego temat. Wiedzy, która nam wydaje się oczywista, przez co jesteśmy zaskoczeni jej brakiem po stronie konsumenta.

Opracowanie:

Barbara Wilk FHU Agnes

Kazimierza Wielka , Jachimowskiego 8

  • tel. 514 114 314

Podziel się