Artykuł sponsorowany Nie masz pomysłu na biznes? Posprzątaj na rynku!

Nie masz pomysłu na biznes? Posprzątaj na rynku!

Znalezienie dobrego pomysłu na własny biznes to trudne zadanie. Szczególnie w przypadku gdy taka osoba nie jest wykształconym specjalistą w danej dziedzinie i posiada stricte humanistyczny umysł. Jest jednak branża, w której do sukcesu niewiele potrzeba, choć nie oznacza to, że każdy osiągnie na tym rynku sukces. Jest kilka żelaznych zasad, którymi trzeba się wyróżniać. Mowa o firmie sprzątającej. To świetna alternatywa, nie wymagająca na początku dużych udziałów ani specjalistycznej wiedzy.

Pomysł na własny biznes to nie lada wyzwanie. Tym bardziej trudne gdy nie dysponujemy specjalistyczną wiedza, wykształcenie i doświadczeniem, a także nie posiadamy wysokiego kapitału na taką inwestycję. Jest jednak dziedzina w której większość z nas posiada choć namiastkę wiedzy i doświadczenia, a mianowicie sprzątanie. Firma sprzątająca jako pierwszy, własny biznes? Czemu nie. Doskonałym przykładem takiego sukcesu jest firma Aleksandry Rynkowskiej z Łodzi.

Jak wyróżnić się na rynku?

Praktycznie każda większa firma w Polsce, posiadająca własne powierzchnie biurowe lub pomieszczenia przemysłowe korzysta z usług firm sprzątających. To już nie te czasy, kiedy w godzinach pracy korytarzami przechadzała się jedna lub dwie sprzątaczki, utrudniając często funkcjonowanie pozostałym pracownikom zakładu czy urzędu. Charakter funkcjonowania firm sprzątających uległ zdecydowanej zmianie. To co powinno cechować dobrą firmę sprzątającą to przede wszystkim elastyczność w zakresie godzin świadczonych usług (czytaj, godziny popołudniowe oraz weekendy, tak aby nie zakłócać normalnej pracy firmy/zakładu).

Kwestią istotną jest również odpowiedni dobór personelu. Zazwyczaj firmy sprzątające starają się na tym aspekcie mocno oszczędzać, zatrudniając pierwsze lepsze osoby, które często o sprzątaniu jak i sumienności pracy wiedzą niewiele. Warto zatem poświęcić czas aby wyselekcjonować osoby, które nie tylko będą efektywnie wykonywać swoje zadania, ale swoją postawą i kulturą osobistą pozostawią miły wizerunek naszej firmy w oczach usługobiorcy. Inwestycja w najtańsze detergenty to również niezbyt dobry sposób na minimalizację kosztów naszej działalności. Smród najtańszych odświeżaczy czy innych specyfików pozostawiony w łazience biura z pewnością nie będzie budował miłego odczucia wśród pracowników usługobiorcy.

Nadzór i kontakt z klientem to podstawa

Wbrew pozorom sama jakość sprzątania nie jest wystarczającym elementem wpływającym na pełne zadowolenie klienta wynajmującego firmę sprzątającą. Niezależnie od tego musimy postawić na nadzór naszych pracowników sprzątających. Osoba supervisora/kierownika, z którym w razie uwag czy problemów będzie kontaktował się klient to podstawa. W wielu firmach i zakładach rotacja firm świadczących usługi sprzątania jest bardzo duża. Z czego to wynika? Bardzo często powodem jest cena i poszukiwanie w związku z tym minimalizacji kosztów takiego serwisu. Nie mniej jednak istotną przyczyną jest również nienajlepszy kontakt przedstawiciela firmy sprzątającej z klientem. Warto zadbać o te relacje, dać dodatkowy bonus, zareagować i skorygować uwagi klienta. Bezpośredni kontakt z klientem, niezależnie od reprezentowanej branży, to podstawa. Jeśli uda nam się związać z kilkoma nawet klientami na dłużej, będzie to bez wątpienia największy atut naszej firmy na rynku usług sprzątania.

Niezależnie od branży, wizerunek firmy, stawianie na jakość świadczonych usług, sumienność i dobry kontakt z klientem, choć brzmi to może dość sztampowo, stanowią o sukcesie biznesu. Mimo tego, że to pozornie znane wszystkim slogany, w przypadku firm sprzątających, często ich brakuje.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas