Artykuł sponsorowany Kurier dla firm – jak wybrać i nawiązać współpracę?

Kurier dla firm – jak wybrać i nawiązać współpracę?

Podjęcie współpracy z firmą, która odpowiada za przesyłki kurierskie, to niezbędny krok na drodze rozwoju przedsiębiorstwa, które umożliwia zakup produktów z dostawą do domu. Słusznym krokiem jest postawienie na współpracę z kurierem, dzięki czemu działania związane z obsługą paczek będą mniej zajmujące. Co więcej, jest to niezbędne, aby zapewnić klientom oczekiwane przez nich formy dostawy. Jak wybrać kuriera dla firmy?

Kurier dla firmy a oczekiwania klientów

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował w listopadzie 2021 roku raport dotyczący zapotrzebowania wśród Polaków na usługi powszechne. Z usług pocztowych, w tym kurierskich, korzysta w Polsce 94,2% badanych. Najpowszechniejsze są one wśród instytucji – używa ich 92,4% takich podmiotów. Jeśli chodzi o klientów indywidualnych, to najczęściej potrzebują oni takiej usługi, kiedy zamawiają produkty online. W tym celu:

  • krajową przesyłkę kurierską wybiera 92,8% ankietowanych,

  • krajową paczkę pocztową wykorzystuje 80,7% ankietowanych.

Krajowa przesyłka kurierska jest wybierana w takich przypadkach jak:

  • zakupy przez internet – 92,8%,

  • sprzedaż online – 28,7%,

  • przesyłanie życzeń lub prezentów – 9,5%,

  • komunikacja z bliskimi – 8,7%,

  • załatwianie spraw urzędowych – 6,3%.

Tak wyglądały odpowiedzi respondentów indywidualnych – zdecydowanie konieczne są takie usługi w przypadku handlu w sieci. Jakie formy dostawy zachęcają odbiorców do skorzystania z oferty sklepu? Tego dowiadujemy się z raportu „E-commerce w Polsce 2021”, przygotowanego przez Gemius. Ankietowani wskazywali na:

  •     81% – punkt odbioru,

  •     68% – usługę kuriera z dostawą do domu lub pracy,

  •     39% – dostarczenie przez listonosza do pracy lub domu,

  •     35% – punkt partnerski.

Wybierając firmę, odpowiedzialną za przesyłki kurierskie, warto wziąć pod uwagę te dane. Niezapewnienie zainteresowanym oczekiwanych i preferowanych przez nich form dostawy może być jednoznaczne z utratą potencjalnego klienta.

Jak wybrać kuriera dla firmy?

Nawiązanie współpracy z podmiotem, który będzie odpowiedzialny za odbieranie i dostarczanie paczek może się odbyć w różny sposób. Można zawrzeć umowę bezpośrednio z taką firmą. Korzystający z różnych systemów prowadzenia sklepów, szczególnie w modelu SaaS, mają możliwość włączenia usług kurierskich bez konieczności zawierania dodatkowej umowy, dzięki dostępnym integracjom. Na co zwrócić uwagę, wybierając kuriera?

Na pewno znaczenie ma znajomość danej marki na rynku. Nie chodzi wyłącznie o popularność firmy w Polsce, ale również w innych krajach. Taką właśnie marką jest GLS, czyli brand z długą historią, zapewniający dostawy do ponad 160 krajów na świecie. Za podjęciem współpracy z nią przemawiają jej rozbudowana oferta, do której zaliczają się;

  • Przesyłki międzynarodowe – w ramach opcji EuroBusinessParcel GLS dostarcza paczki do kilkudziesięciu krajów Europy. Standardowo trafiają one do nich w 48–96 godzin, natomiast docelowo zależy to przede wszystkim od odległości pomiędzy miejscem nadania a adresem odbiorcy. Np. przeciętny czas dostarczenia paczki do Niemiec wynosi 2 dni. Przesyłki mogą być nadawane nie tylko do Europy, ale również do innych krajów dzięki usłudze GlobalExpressParcel. Dostawa nie jest możliwa tylko w przypadku krajów o niestabilnej sytuacji politycznej.

  • Ekspresowe dostawy krajowe – w GLS standardowo paczka dociera do odbiorcy w kolejnym dniu roboczym. Można się też zdecydować na usługi dodatkowe. Pakiet ExpressParcel, który zawsze łączy się z ofertą TimeDefiniteServices lub SaturdayServices gwarantuje dostarczenie przesyłki w kolejnym dniu roboczym do godziny 10.00 lub 12.00, a nawet – w sobotę.

  • Punkty odbioru – dla wielu klientów najwygodniejszą formą dostawy jest możliwość odebrania paczki w punkcie. Dzięki temu mogą dostosować moment odbioru do swoich możliwości czasowych. GLS prowadzi punkty Szybka Paczka/. W Europie jest ich około 25 tys., a w Polsce – około 4 tys., w miastach różnej wielkości. Np. w Krakowie i w okolicy takich punktów jest około 100. Ten, który znajduje się najbliżej naszego miejsca zamieszkania możemy znaleźć na stronie: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-Krakow.

Poza tymi elementami oferty ważne jest również jej dostosowanie do wymagań klientów. Dostępne usługi powinny być elastyczne, aby odbiorca mógł je dopasować do aktualnej sytuacji. W GLS adresat otrzymuje kontakt do kuriera. Może śledzić trasę przesyłki i przekierować paczkę nawet w sytuacji, kiedy ona jest już w drodze. Może również ustalić, w jakim miejscu ma być pozostawiona przesyłka. To dostosowanie opcji doręczenia do własnych potrzeb w danym momencie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas