Materiał Partnera Jak tworzone są dobre katalogi produktowe?

Jak tworzone są dobre katalogi produktowe?

Katalogi produktowe tworzone są dzisiaj w formach cyfrowych i umieszczane są na stronach www przedsiębiorstw. Nie oznacza to jednak tego, że papierowe wersje nie są wykorzystywane. Wciąż są one ważne dla wielu sklepów, które dzięki temu mogą w estetyczny sposób zaprezentować klientom szerszy asortyment, również ten, który dopiero pojawi się w przyszłości na półkach sklepowych. Jak zatem stworzyć dobry katalog produktowy?

Współpraca z pracownią graficzną

Aby stworzyć dobry katalog produktowy, należy podjąć współpracę z dobrą pracownią graficzną, która stworzy szatę graficzną spójną z prowadzoną przez klienta działalnością. Wybrane zostaną odpowiednie kolory, zdjęcia oraz czcionki, które pomogą w identyfikacji marki. Najlepsze pracownie graficzne, a także drukarnie pomagają również zrównoważyć poziom zdjęć, grafik, statystyk i tekstu tak, aby były one spójne oraz interesujące dla czytelnika. Bez zaprojektowania nie sposób zatem stworzyć dobrego katalogu.

Cechy dobrego katalogu produktowego

Katalog produktowy, aby przyniósł zamierzony efekt, powinien wyróżniać się kilkoma uniwersalnymi cechami stosowanymi zarówno przy cyfrowych wydrukach dla sklepów meblarskich, jak i dla salonów samochodowych, producentów urządzeń elektronicznych czy prefabrykatów betonowych.

Przede wszystkim należy zadbać o to, aby katalog był bardzo przejrzysty oraz stworzony w ramach idei segmentacji oferty. Tworzone są zatem swoiste rozdziały i podrozdziały, a zawarty tekst musi być spersonalizowany do danej grupy odbiorców (tzw. tone of voice). Nie bez znaczenia jest również przejrzystość i jasność komunikacji. Za dużo bodźców rozprasza potencjalnego klienta, dlatego katalog powinien być tworzony w ramach kolejnej złotej zasady mówiącej o tym, że 20% zawartości powinno oddawać 90% jej całości. O to mogą zadbać dobrzy copywriterzy.

Kolejną cechą dobrego katalogu jest jego piękna oprawa wizualna. Tutaj warto nie tylko skupić się na pracy grafików, ale na kooperacji z firmą poligraficzną i drukarnią cyfrową. To ona zaproponuje katalog w formie książkowej, rozkładanej, panelowej oraz w wielu innych kreatywnych postaciach. O to dba dla dziesiątek klientów firma AS MEDIA, zajmująca się tworzeniem materiałów reklamowych poligraficznych.

Forma katalogu ma znaczenie!

Warto podkreślić raz jeszcze jak dużą rolę odgrywa forma katalogu. Dzisiaj tworzy się najczęściej piękne dokumenty zszyte lub też bindowane. Wykorzystywany jest wysokiej jakości papier o wyższej gramaturze, a często stosuje się także wydruki uszlachetnione, np. nabłyszczane lub foliowane.

Katalogi, które będą przeznaczone dla klientów w formie darmowych reklam, często przypominają modne magazyny branżowe. Wersje katalogów produktowych, które dostępne są do przeglądania w siedzibie sklepu, wielokrotnie przyjmują formę obszernych segregatorów lub ksiąg z twardymi oprawami. Niekiedy tworzone są tak, aby móc na określonych stronach przykleić do nich próbki produktowe. Z takiej opcji korzystają m.in. dystrybutorzy tkanin dekoracyjnych oraz farb. 

Opracowanie:

As Media Arkadiusz Szlaski

Warszawa , Uczniowska 29 lok. 7

  • tel. 538 192 265

Podziel się