Artykuł sponsorowany Dlaczego warto weryfikować potencjalnych pracowników?

Dlaczego warto weryfikować potencjalnych pracowników?

Kogo zatrudnić na wysokie stanowisko? Komu zaufać, zwłaszcza jeśli zatrudniona osoba będzie miała dostęp do poufnych informacji? Czy rozmowa weryfikacyjna, CV i referencje wystarczą? Te i inne pytania nasuwają się osobom zatrudniającym pracowników – zwłaszcza na wysokich stanowiskach. Co więc możemy zrobić, aby dowiedzieć się prawdy o potencjalnym pracowniku? Warto skorzystać z usług detektywistycznych.

Lojalny pracownik wizytówką firmy

Zwłaszcza przy wysokich stanowiskach typu dyrektor, kierownik, manager zatrudnienie odpowiedniej osoby jest dużym wyzwaniem. Chodzi o pieniądze. Duże pieniądze. Wysokie kompetencje i uczciwość to podstawa. Nieodpowiedni pracownik może oszukiwać lub w wyniku nieodpowiednich działań narazić firmę na duże straty. Niewspółmiernie większe od zatrudnienia profesjonalnego detektywa, dlatego duże korporacje i przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na zatrudnienie licencjonowanego detektywa. Warto zainwestować w grono rzetelnych i uczciwych fachowców, gdyż tym samym dba się o dobrą reputację firmy, jej rozwój i sukcesy. Lojalni pracownicy są wizytówką firmy, dlatego lepiej już na etapie weryfikacji zadbać o wybór odpowiedniego kandydata.

Weryfikacja pracownika                                                       

Zadaniem detektywa jest sprawdzić potencjalnego pracownika pod kątem jego wiarygodności – czy jego kompetencje zawodowe i doświadczenie zawarte w CV jest zgodne z prawdą. Jakie są więc zadania detektywa? Musi bardzo dokładnie sprawdzić CV pracownika - ustalić wszystkie poprzednie miejsca pracy badanego oraz powody odejścia z nich, sprawdzić na jakich kursach, szkoleniach, warsztatach i uczelniach pracownik się kształcił. Konieczne jest zweryfikowanie, czy nie posiada żadnych długów i jaki jest jego aktualny stan majątkowy oraz czy nie popełnił żadnego przestępstwa. Istotnymi informacjami są także wszelkie powiązania (między małżonkiem lub przyjaciółmi) jeżeli chodzi o kwestie kapitałowe. Prywatny detektyw dociera do osób, z którymi współpracowała dana osoba, dzięki czemu dowiaduje się wiele informacji na temat sposobu jej pracy, motywacji czy wszelkich istotnych małych szczegółów, które mogą mieć znaczenie dla przyszłej pracy. Sprawdza opinie i referencje. Profesjonalne biuro detektywistyczne typu Watchdog zajmuje się także kontrolami pracowników, którzy są podejrzani o oszustwa i działanie na szkodę firmy; weryfikuje nie tylko pracownika, ale także sprawdzenie płatnika czy kontrahenta.  Agencje detektywistyczne coraz częściej sprawdzają także czy pracownicy nie nadużywają zwolnienia lekarskiego. Sprawdzenie pracowników pod kątem wiarygodności to najlepsza inwestycja dla firmy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas