Artykuł sponsorowany Cześć, robię projekty: psychologia koloru a grafiki reklamowe

Cześć, robię projekty: psychologia koloru a grafiki reklamowe

Planujesz stworzenie baneru na stronę internetową, ale nie wiesz, od czego zacząć? Masz wstępną koncepcję grafiki reklamowej, jednak nie potrafisz wcielić jej w życie? Z pomocą grafika z Cześć, robię projekty, stworzysz spójny wizerunek marki i wzbudzisz określone emocje u odbiorców. Sprawdź, od czego zacząć projektowanie i dlaczego kolor ma tak duże znaczenie.

Kolor grafiki reklamowej – psychologia koloru

Ustalając kolory grafiki reklamowej musisz wziąć pod uwagę trzy kwestie: oddziaływanie koloru na odbiorcę, połączenie kilku barw oraz zdefiniowanie odcienia, jasności i nasycenia. Pojęcie odcienia odnosi się do nazwy nadawanej barwie, zaś jasność opisuje, czy barwa jest jasna, czy ciemna. Jak wskazuje grafik z Cześć, robię projekty, percepcja jasności koloru zależy od otoczenia. Przykładowo, jasny kwadrat umieszczony na czarnym tle będzie sprawiał wrażenie jaśniejszego niż taki sam kwadrat na szarym tle. Przy tworzeniu grafiki projektant korzysta z koła barw, które zawiera zestawienie ciepłych i zimnych barw wraz ze zobrazowaniem ich relacji. W zależności od przyjętej koncepcji grafik może skorzystać z metody monochromatycznej, w której wykorzystuje się jeden kolor o różnych odcieniach, bądź analogowej, która łączy kolory sąsiadujące na kole barw.

Kolory w reklamie – zestawienie barw

Świadomy wybór barw to podstawa stworzenia spójnej i spersonalizowanej grafiki. Specjalista Milena Dzieszkowska z Cześć, robię projekty zaznacza, że każdy kolor ma dwa oblicza. Przykładowo, żółty, kojarzony z latem i ciepłem, może przywodzić na myśl zazdrość i poczucie zagrożenia. Dobór barw w przekazach reklamowych powinien być silnie związany z identyfikacją firmy – barwami w logo, designem strony internetowej oraz sposobem prowadzenia stron na portalach społecznościowych. Nie zapominaj także o grupie docelowej! Jeżeli dopiero zakładasz firmę i stawiasz na dynamiczny rozwój, warto wprowadzić pomarańczowe akcenty, które przywodzą na myśl aktywność, energię i rozwój. Jeżeli zależy Ci na poważnym odbiorze działalności, postaw na niebieski.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas