Materiał Partnera Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami

Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami

Influencer marketing to stosunkowo nowy trend w branży urodowej. Polega na promowaniu salonu piękności poprzez współpracę z osobami cieszącymi się zaufaniem w sieci. Należą do nich blogerzy, vlogerzy, a nawet celebryci, aktywnie udzielający się w mediach społecznościowych. Jak wykorzystać ich potencjał?

Współpraca z influencerami nie zawsze jest tania, jednak może być naprawdę opłacalna. Dlatego, zanim nie podpiszesz umowy z wpływową osobą, dobrze przemyśl strategię marketingową. Przede wszystkim zastanów się, co chcesz osiągnąć, podejmując działania promocyjne (np. zwiększyć liczbę klientów, wzmocnić pozytywny wizerunek salonu czy wyprzedzić konkurencję). Dzięki temu przygotowanie kampanii stanie się nieco łatwiejsze.

Znajdź odpowiednią osobę

W sieci działają tysiące influencerów, którzy zajmują się promocją firm. Wśród nich musisz znaleźć osobę, której działalność i wizerunek będą pasowały do Twojego salonu urody. Zastanów się więc, do kogo ma trafić przekaz – czy Twój salon odwiedzają częściej kobiety czy mężczyźni, w jakim są wieku oraz przede wszystkim, kogo śledzą w Internecie.

Współpracę z influencerem możesz rozpocząć zwracając się do niego bezpośrednio za pomocą strony internetowej lub kontaktując się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dobrym pomysłem może być także skorzystanie z portalu lub aplikacji ułatwiającej zorganizowanie kampanii. Do najpopularniejszych narzędzi tego typu należą WhitePress, REACHaBLOGGER oraz indaHash. Z influencerami można rozliczać się finansowo lub w formie barterowej, gdy w zamian za promocję bloger lub vloger otrzymuje określone świadczenia, np. voucher do salonu, pakiet kosmetyków albo weekendowy wyjazd.

Film, wpis na blogu, a może post na Facebooku? Pomyśl jak chcesz się wypromować

Jak mogą promować Twój salon influencerzy? Vlogerzy publikują w sieci krótkie filmy. Współpracując z nimi możesz zdecydować się na wykupienie całego odcinka lub poprosić o wzmiankę o swojej firmie w jednym z materiałów. Współpraca z blogerami zwykle opiera się na sponsorowanym poście. Influencerzy jednak to nie tylko blogi i vlogi – działają także na Facebooku, gdzie mogą wypromować Twój salon urody poprzez specjalny post albo zorganizowanie sponsorowanego konkursu. Inną formą współpracy, będzie zaproszenie gwiazdy na event w salonie lub zatrudnienie jej w roli ambasadora marki.

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?

Więcej na temat współpracy z influencami i blogerami przeczytasz w artykule pt. „Blogerzy w salonie: jak zacząć i efektywnie prowadzić współpracę z influencerami”, który można przeczytać na portalu www.akademiaversum.pl. Jego autorką jest Katarzyna Raiter-Łuksza. To ekspertka w zakresie komunikacji w social mediach w Versum – firmie, której specjaliści stworzyli oprogramowanie do zarządzania salonami urody. Artykuł został opublikowany na stronach bezpłatnego internetowego szkolenia dla właścicieli i managerów salonów urody. Akademia Versum to zbiór cennych porad biznesowych tworzonych przez autorytety z branży. Wejdź na portal i przekonaj się, jak łatwo możesz zdobyć cenną wiedzę!

Podziel się