Artykuł sponsorowany Rola konsultantów w budowaniu sieci sprzedaży firmy Oriflame

Rola konsultantów w budowaniu sieci sprzedaży firmy Oriflame

Działająca od 1967 roku firma Oriflame funkcjonuje w obszarze sprzedaży bezpośredniej kosmetyków. Realizowane przez nią czynności odbywają się za pośrednictwem dobrowolnie zgłaszających się konsultantów, których na całym świecie jest dziś ponad 3 miliony. Ich rola opiera się na niezależności, przy drobnym, odgórnym wsparciu. Jak ważni są konsultanci Oriflame w budowaniu światowej pozycji tejże marki?

Sposób działania Oriflame

Przedsiębiorstwo Oriflame to podmiot nieposiadający ani własnych sklepów, ani własnych dostaw do innych sieci sprzedażowych. Wszelkie działania realizuje on za pośrednictwem konsultantów, którzy działają w ramach Klubu Oriflame oraz otrzymują prowizję za uzyskane przez siebie wyniki sprzedażowe. Działanie to można określić także jako marketing sieciowy.



Marketing firmy Oriflame

Ideą marketingu sieciowego, także tego realizowanego przez szwedzką markę, jest sprzedaż produktów przez niezatrudniane na stałe osoby. Działanie to pozwala na nawiązywanie bliskich relacji z klientami, o co w przypadku Oriflame dbają sami konsultanci, dystrybuujący produkt najczęściej w gronie znajomych osób, co pozwala dodatkowo budować bliskość marki. Ponadto, dzięki uniknięciu wielopoziomowego łańcucha dostaw czy hurtowni oraz brakowi szeroko zakrojonych i drogich kampanii reklamujących produkty, konsultanci uzyskują satysfakcjonujące prowizje ze sprzedaży produktów firmy.

Działanie Oriflame w dobie Internetu

Przez wiele lat firma Oriflame działała tylko i wyłącznie na zasadzie sprzedaży „face to face”. Przedsiębiorstwo jednak nieustannie się rozwija, przez co jest wrażliwe na zmiany zachodzące w otoczeniu. Dostrzeżono więc ogromny potencjał w sprzedaży internetowej, choć wciąż jest to zaledwie dodatek do głównej działalności. Zasada funkcjonowania w tym przypadku również opiera się na systemie prowizji, które otrzymuje się przy okazji sprzedaży produktów. Odbywa się to za pomocą udostępniania przez konsultantów linków w mediach społecznościowych lub ich bezpośredniemu przesyłaniu do osób potencjalnie zainteresowanych tego typu produktami.

Budowanie sieci sprzedaży

Dzięki samodzielności oraz niezależności, konsultanci mają gwarancję komfortu działania. Oczywiście sami stanowią przedstawicieli firmy Oriflame, co sprawia, że to z ich bezpośredniego zaangażowania wynikać będzie ostateczny sukces, nie tylko ich, ale także samej marki. Jak przyznaje Izabela Baniewicz, prowadząca Biuro Regionalne Oriflame w Toruniu, w miarę zatrudniania nowych konsultantów, firma zaznajamia ze swoimi działaniami coraz szersze kręgi, realizując strategię win-win, gdzie każdy w tym łańcuchu wygrywa.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas