Artykuł sponsorowany Przyłbice i maseczki - niezbędnik fryzjera w czasie koronawirusa

Przyłbice i maseczki - niezbędnik fryzjera w czasie koronawirusa

Wybuch epidemii koronawirusa na świecie i w Polsce sprawił, że pierwsza połowa 2020 roku jest trudna dla wszystkich. Konieczność zachowywania dystansu społecznego przekłada się nie tylko na relacje międzyludzkie i nasze samopoczucie, ma także wyraźny wpływ na gospodarkę, a bezpośrednio – przyszłość wielu polskich firm. Szczególne trudności odczuwają przedsiębiorcy z branży beauty, w tym właśnie zakłady fryzjerskie.

Salony fryzjerskie w czasie koronawirusa

Choć oficjalny zakaz świadczenia usług przez salony fryzjerskie obowiązuje od 1 kwietnia, wielu właścicieli zdecydowało o zawieszeniu swojej działalności już wcześniej, gdy tylko w kraju zaczęły pojawiać się pierwsze przypadki zachorowań. Zamknięcie zakładów fryzjerskich w obecnej sytuacji było posunięciem jak najbardziej wskazanym, niestety przyczyniło się do poważnych problemów finansowych wielu z nich. Na szczęście czas przymusowego zamknięcia punktów usługowych zdaje się dobiegać końca. W związku ze spowolnieniem rozprzestrzeniania się choroby rząd zdecydował o stopniowym odmrażaniu gospodarki. Istnieje prawdopodobieństwo, że w drugim lub trzecim tygodniu maja fryzjerzy będą mogli wrócić do pracy.

Ponowne otwarcie zakładów fryzjerskich i innych punktów, które świadczą usługi wymagające bezpośredniego kontaktu z klientem, planowane jest na 3. etap znoszenia ograniczeń związanych z epidemią COVID-19. Ostateczny termin zniesienia zakazu działania salonów fryzjerskich nie jest jeszcze znany – opowiada nasza rozmówczyni z hurtowni profesjonalnych kosmetyków do włosów WATS. Jak mówił premier, wszystko zależy od przyrostu zachorowań, wydajności systemu ochrony zdrowia oraz od tego, w jakim stopniu Polacy będą stosowali się do zasad dystansu społecznego. Trzeba też pamiętać, że w momencie powrotu do pracy fryzjerzy będą zobowiązani do przestrzegania bardzo restrykcyjnych norm bezpieczeństwa. Oznacza to m.in. obowiązek zaopatrzenia pracowników zakładów w dodatkowe środki ochrony osobistej, takie jak maseczki ochronne i przyłbice.

Maseczki i przyłbice ochronne w zakładach fryzjerskich

Od 16 kwietnia obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa podczas przebywania w miejscach publicznych. Ponieważ wirus COVID-19 rozprzestrzenia się właśnie drogą kropelkową, nakaz ten będzie obowiązywał jeszcze długo. Maseczki ochronne na twarz już stały się nieodłączną częścią codzienności i towarzyszą nam zawsze, gdy przebywamy poza domem. Również pracownicy zakładów fryzjerskich po ich ponownym uruchomieniu będą musieli nosić je przez cały czas. Używanie jednorazowych maseczek ochronnych przy bliskim kontakcie z drugim człowiekiem znacznie zmniejsza ryzyko transmisji koronawirusa, jednak nie zawsze jest komfortowe. Gdy maseczka znajduje się na twarzy długo, chłonie wilgoć z wydychanego powietrza, co jest nieprzyjemne i stwarza doskonałe warunki do rozwoju bakterii. Osoby, które noszą okulary, skarżą się też na parowanie szkieł, co praktycznie uniemożliwia im widzenie. Dlatego oprócz maseczek jednorazowych warto zaopatrzyć salon w przyłbice, które niektórych przypadkach okazują się wygodniejsze. Przyłbica ochronna nie osłania szczelnie ust i nosa, ale i tak ogranicza zasięg wydychanego powietrza. Co ważne, przyłbice nadają się do wielokrotnego użytku, ponieważ z łatwością można dezynfekować je z wykorzystaniem środków znajdujących się w każdym salonie fryzjerskim.

Fryzjerzy po powrocie do pracy będą musieli przestrzegać też innych zasad i zaleceń sanepidu. Konieczne będzie częste mycie rąk (zgodnie z „Instrukcją mycia rąk”) i ich dezynfekcja. Dezynfekcji odpowiednimi środkami będzie też trzeba poddawać własne telefony komórkowe oraz wszystkie powierzchnie, z którymi personel i klienci mają częsty kontakt. W zakładzie nie powinny przebywać osoby z objawami chorobowymi, co dotyczy zarówno personelu, jak i klientów. Podczas wykonywania zabiegów, fryzjer musi stosować jednorazową odzież ochronną, w tym fartuch, maseczkę i rękawiczki.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×