Artykuł sponsorowany Jaka jest różnica pomiędzy implantem gładkim a teksturowanym?

Jaka jest różnica pomiędzy implantem gładkim a teksturowanym?

Wstawienie implantów piersi może być podyktowane względami estetycznymi lub zdrowotnymi. Niezależnie od powodu, jest to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej, na który decyduje się coraz więcej kobiet. Dzięki różnym rodzajom implantów i ich wypełnień, możliwe jest uzyskanie wysokiego poziomu satysfakcji. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie są rodzaje implantów i czym się one od siebie różnią, zapraszamy do lektury.

Budowa i rodzaje implantów piersi

Implanty piersi mają swoje zastosowanie w szeregu przypadków. Często stosuje się je w przypadku anatomicznych deformacji czy asymetrii piersi. Są także stosowane podczas operacji mających na celu rekonstrukcję lub powiększenie piersi. Każdy implant piersi składa się z zewnętrznej oraz wewnętrznej części torebki czy też powłoki, która zwykle wykonana jest z silikonu. Takie zabezpieczenie ma na celu zapobieganie przenikaniu cząsteczek substancji wypełniającej do organizmu pacjentki, dzięki czemu wzrasta poziom bezpieczeństwa zabiegu. Implanty nowej generacji, jak np. implanty marki Arion, posiadają aż 6-cio warstwową powłokę, która uniemożliwia jakiekolwiek przedostawanie się wypełnienia.

Dostępne na rynku implanty mogą być wypełnione żelem silikonowym lub roztworem soli fizjologicznej, w zależności od ich rodzaju. Możliwe jest także wypełnienie implantu kombinacją tych dwóch rodzajów wypełnień, co nosi nazwę ekspanderów Bakera. W przypadku wypełnienia solą fizjologiczną, najpierw wkłada się implant, a dopiero potem wypełnia się go roztworem. Jeżeli chodzi o powierzchnię implantu, to wyróżniamy tutaj implanty gładkie i teksturowane. Obydwa rodzaje mają swoje wady i zalety, które decydują o tym, w jakim przypadku warto zastosować konkretny rodzaj implantu.

Implant gładki a teksturowany – czym się różnią?

Implanty gładkie, jak nazwa wskazuje, mają gładką powierzchnię, dzięki czemu swobodnie poruszają się w kieszeni wytworzonej w tkance, przez co wyglądają bardziej naturalnie. Jest to istotna zaleta, jednak zdarza się, że z czasem może dojść do przemieszczenia się takiego implantu. Tego rodzaju  niepożądane sytuacje doprowadziły do powstania konkurencyjnego rodzaju implantów, tzw. implantów teksturowanych. W odróżnieniu od implantów gładkich, implanty teksturowane mają chropowatą powierzchnię, dzięki czemu lepiej przylegają do otaczających je tkanek. W efekcie nie dochodzi tutaj do ich przemieszczania się. Ulepszeniem powłoki teksturowanej są powłoki makroteksturowane i mikroteksturowane. Ten ostatni rodzaj powłoki umożliwia idealną przyczepność do ciała i krótki czas rekonwalescencji po zabiegu operacyjnym.

Jaki rodzaj implantu wybrać?

Mimo iż warto posiadać wiedzę na ten temat, doborem odpowiedniego rodzaju implantu powinien zająć się chirurg plastyczny. Przykładowo, mieszkanki Wrocławia mogą umówić się na profesjonalną poradę do kliniki chirurgii plastycznej KnackCinic. Chirurg plastyczny podczas rozmowy z pacjentką dokonuje wyboru odpowiedniego rodzaju implantu, biorąc pod uwagę jej preferencje, styl życia, aktywność i typ sylwetki. W tego rodzaju operacjach najważniejsza jest bowiem satysfakcja pacjentki, dlatego tak istotny jest właściwy dobór implantu. Wyróżnia się także implanty o różnym kształcie, tzw. okrągłe oraz anatomiczne, dobierane w zależności od preferowanego kształtu piersi.

Ponieważ należy rozważyć tak wiele różnych aspektów, warto zdecydować się na doświadczonego specjalistę, który będzie potrafił wziąć pod uwagę wszystkie „za” i „przeciw” w odniesieniu do konkretnego rodzaju implantu oraz zagwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa podczas zabiegu, jak również podczas użytkowania implantu. Tego rodzaju opiekę zapewnia nowoczesna klinika i implanty nowej generacji, jak np. wspomniane wyżej implanty marki Arion, które są maksymalnie zbliżone do budowy kobiecej piersi, a do tego producent udziela na nie bezterminowej gwarancji stosowania.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×