Materiał Partnera Jak się przygotować na spotkanie biznesowe, aby zrobić dobre wrażenie na kliencie?

Jak się przygotować na spotkanie biznesowe, aby zrobić dobre wrażenie na kliencie?

Nawiązywanie przyjaznych relacji biznesowych stanowi jeden z najważniejszych elementów strategii każdego przedsiębiorstwa. Wychodzenie poza strefę komfortu i rozbudowywanie bazy kontaktów w branży pozwala mocniej zaznaczyć pozycję firmy na rynku. Nie jest tajemnicą, że pierwsze wrażenie na kliencie można wywrzeć tylko jeden raz, dlatego do każdego spotkania biznesowego warto się odpowiednio przygotować. Jak to zrobić? Podpowiadamy.

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie na kliencie - stosowny strój

Jednym z najważniejszych czynników, które mocno wpływają na opinię naszego potencjalnego klienta jest nasz ubiór. Należy pamiętać o tym, że dress code często różni się w zależności od specyfiki branży. Wiele zależy również od miejsca spotkania - do eleganckiej restauracji powinniśmy się ubrać nieco inaczej niż do przytulnej kawiarenki w pobliżu biura. Założenie garnituru czy sukienki wizytowej nie zawsze jest konieczne, zwłaszcza w sytuacjach mniej formalnych. Za każdym razem warto jednak stawiać na schludność i nienaganną czystość. Przyjście na ważne spotkanie z klientem w niewyprasowanej koszuli czy brudnych butach nie spotka się z jego aprobatą.

Jak zrobić dobre wrażenie na kliencie - miła aparycja

Wybór stroju na spotkanie biznesowe z klientem czy też kontrahentem to bardzo istotna kwestia. Równie wiele uwagi warto poświęcić swojej fryzurze, brodzie, a w przypadku kobiet - makijażowi. Chcąc zrobić dobre pierwsze wrażenie należy zrezygnować ze zbyt odważnego make-upu, który może być odebrany jako przejaw arogancji oraz zbyt dużej pewności siebie. W takich przypadkach warto postawić na neutralne tony i kolory takie jak beże, brązy czy odcienie nude. Dobrym rozwiązaniem jest stawianie na trwałe kosmetyki dostępne m.in. w Dr. Max Drogeria, dzięki którym unikniemy nieprzyjemnej wpadki - zwłaszcza w upalne dni.

Jak przygotować się do spotkania z klientem - umiejętność słuchania

Niezwykle ważnym elementem biznesowego savoir-vivre jest zainteresowanie klientem lub kontrahentem. Spotkanie nie powinno przebiegać w atmosferze napięcia czy przypominać monolog. W przeciwnym razie rozmówca może poczuć się przytłoczony i zepchnięty na dalszy plan. Chcąc nawiązać długotrwałą relację biznesową trzeba wykazać się umiejętnością słuchania, co pomaga na dalszych etapach znajomości. Jest również dobrą podstawą do prowadzenia negocjacji w przyjaznym tonie. Należy również wystrzegać się przerywania wypowiedzi klienta, co powszechnie jest uznawane za mało eleganckie - nie tylko w świecie biznesu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas