Materiał Partnera
Wyjazdowa konferencja w górach - gdzie ją zorganizować?

Wyjazdowa konferencja w górach - gdzie ją zorganizować?

To, czy konferencję biznesową, szkolenie czy zjazd branżowy będzie można zaliczyć do udanych, zależy między innymi od tego, gdzie wydarzenie tego typu się odbywa. Wyjątkowo dobrym pomysłem jest zorganizowanie go w górach.  Dlaczego właśnie tam? O zaletach takiego rozwiązania piszemy w poniższym artykule, podpowiadając też, na co zwracać uwagę podczas poszukiwań idealnego obiektu konferencyjnego.

Kiedy konferencja biznesowa przyjmuje charakter wyjazdowy, jej uczestnikom znacznie łatwiej jest się wyłączyć z codziennych stresów i obowiązków. Mogą tym samym lepiej skupić się na przedmiocie samego spotkania, które dzięki temu z kolei przybrać może skondensowaną, wielogodzinną formułę. Koncentracji i wysiłkowi intelektualnemu w szczególny sposób sprzyja zaś dostarczanie komórkom mózgowym odpowiednio dużych ilości tlenu. Nie od dziś zaś wiadomo, że proces ten zachodzi wyjątkowo skutecznie w krystalicznym górskim powietrzu.

Kwestia integracji

Organizacja wyjazdowej konferencji w górach ma też znaczenie dla grup, którym jednocześnie zależy na integracji. Możliwość wspólnego oddawania się sportom zimowym, rozrywkom takim jak kulig czy po prostu biesiadom przy wybornych potrawach kuchni regionalnej doceniona została już przez niejeden zespół. Warto jednak na miejsce zjazdu wybrać raczej większą miejscowość o zróżnicowanej infrastrukturze niż odosobnioną górską chatę, w której uczestnicy konferencji mogą czuć się na siebie skazani, co nie jest pożądane.

Jakiego obiektu szukać

Większa miejscowość to również większa szansa znalezienia obiektu lepiej przystosowanego do stricte technicznych wymogów konferencji. Sala zdolna pomieścić przewidywaną liczbę osób musi być wyposażona w udogodnienia takie jak rzutnik, ekran, flipchart czy regulowane oświetlenie, o dostępie do bezprzewodowego Internetu już nawet współcześnie nie wspominając.

Jako organizatorzy eventu powinniśmy też móc liczyć na wsparcie techniczne personelu na miejscu – a także na profesjonalną obsługę gastronomiczną całego wydarzenia. Trudno bowiem wyobrazić, by pomiędzy poszczególnymi panelami uczestnicy konferencji nie mieli pokrzepić się zdrowym, smacznym i sycącym posiłkiem, najlepiej przygotowywanym i podawanym na miejscu, tak by zoptymalizować czas przerw w części merytorycznej konferencji.

Aspekty dodatkowe

Nie wolno też jednak zapomnieć o jej aspekcie nieoficjalnym, tj. o komfortowych pokojach, w których przybyli będą mogli odświeżyć się i wypocząć, jak również przygotować do kolejnych etapów sympozjum. Wbrew pozorom nie mniej ważne często okazują się towarzyszące eventowi rozrywki, w których organizacji również dobrze jest móc zdać się na pomoc hotelowej obsługi. W najlepszych górskich ośrodkach konferencyjnych, takich jak położona w Zakopanem Willa „Carlton” to obecnie standard, podobnie jak dostosowanie możliwości danego obiektu do indywidualnych potrzeb konkretnej instytucji czy firmy.

Podziel się