Artykuł sponsorowany Sprzedaż wysyłkowa — jak pakować zamówienia, by być bardziej eko?

Sprzedaż wysyłkowa — jak pakować zamówienia, by być bardziej eko?

Sprzedaż wysyłkowa w dzisiejszych czasach jest bardzo popularna. Już nie tylko kosmetyki czy artykuły meblowe, ale również produkty spożywcze czy farmaceutyczne można zamówić online. Niezaprzeczalnie wiąże się to z koniecznością pakowania sprzedawanych towarów w przemyślany sposób, aby nie uległy zniszczeniu podczas transportu. Jednak jak zapakować produkty, by równocześnie nie marnować wielu zasobów i tym samym być firmą bardziej przyjazną środowisku? Jeśli Wy również stoicie przed tym wyzwaniem, zapraszamy do lektury poniższego artykułu.

Sposób pakowania zamówień

Z roku na rok powstaje więcej internetowych sklepów, z różnych branż, które oferują klientom możliwość zamówienia swoich produktów prosto do domu. Nic dziwnego, ponieważ coraz większa część społeczeństwa decyduje się na zakupy online. Producenci z wielu obszarów tym samym stają przed wyzwaniem, by należycie zapakować swoje towary, tak, aby nie uległy uszkodzeniu przy transporcie. Odpowiednio dobrane opakowanie jest tutaj kluczowe. Jak połączyć to jednak z ekologią? Wiele firm przecież owija swoje pudełka streczem i dodatkowo wciska mnóstwo folii bąbelkowej do środka, uważając to za jedyną możliwość. Jednak niekoniecznie! Solidne pudełko z tektury o wysokiej gramaturze doskonale samodzielnie zabezpieczy towary podczas transportu. Jeśli przeanalizujemy dostępne możliwości i znajdziemy zaufanego producenta pudełek i kartonów, jak na przykład firmę Rossem Pack z Krakowa, możemy mieć pewność, że z łatwością dobierzemy odpowiedni rodzaj opakowania. Takie pudełko wystarczy zabezpieczyć taśmą papierową i wysłać do klienta. A co z folią bąbelkową? Równie dobrze sprawdzą się małe kawałki poskładanego kartonu, które doskonale amortyzują ewentualne wstrząsy. Z pewnością w każdej firmie znajdziemy ich mnóstwo, więc warto wykorzystywać to, co mamy, by uniknąć konieczności dodatkowych inwestycji.  Brzmi rozsądnie, prawda?

Wybór dopasowanego opakowania

Kolejną sprawą jest dopasowanie pudełka do wysyłanego produktu. Dobrze, aby opakowanie rozmiarem odpowiadało gabarytom towaru. W ten sposób unikniemy potrzeby nadmiernego wypychania wnętrza kartonu dodatkowymi elementami oraz tym samym nie będziemy marnować zasobów. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na kwestię ekologii podczas swoich wyborów zakupowych, warto więc mieć tego świadomość. Rezygnacja z plastiku i tworzyw sztucznych podczas pakowania zamówień może przysporzyć nam sympatii wielu konsumentów. Co więcej, idąc o krok dalej, jeśli zainwestujemy w estetyczne, dobrej jakości tekturowe pudełko z nadrukiem, na przykład z naszym logo, to z pewnością wiele osób zachowa taki karton i wykorzysta go ponownie w swoim domu. W ten sposób zapewnimy sobie dodatkową reklamę, co zwiększy szansę na ponowny wybór naszej firmy.

Reasumując, ekologiczny sposób pakowania zamówień nie musi być trudny. Rezygnacja z folii czy innych tworzyw sztucznych, na rzecz dobrej jakości pudełek kartonowych to doskonałe rozwiązanie, które z pewnością przysporzy nam wielu sympatyków.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas