Artykuł sponsorowany Renowacja części oldtimer i youngtimer w pracowni ZELAN

Renowacja części oldtimer i youngtimer w pracowni ZELAN

Samochody klasyczne i zabytkowe klasyfikowane są jako oldtimery lub też youngtimery. W pierwszym przypadku mowa o autach wiekowych często wyprodukowanych w pierwszej połowie ubiegłego wieku. Youngtimerami zwie się zaś pojazdy rzadko spotykane na drogach, ale jeszcze nie tak stare, by uznać je za zabytki. Zazwyczaj pochodzą one z roczników 1980-2000. W obu przypadkach samochody takie zniewalają swoją wysoką ceną oraz przepięknym wyglądem. Należy o nie jednak dobrze dbać, w czym pomaga firma ZELAN z Nakła nad Notecią. Specjalizuje się one bowiem w renowacji części galwanizowanych pojazdów klasycznych i zabytkowych. W czym jest w stanie pomóc zatem ta wyjątkowa pracownia?

Na czym polega renowacja części oldtimer i youngtimer?

Odnawianie części oldtimerów i youngtimerów w pracowni usług galwanizacyjnych ZELAN przebiega w wielu etapach. Pierwszy z nich to fachowa ocena stanu technicznego elementów metalowych wraz z określeniem czasu serwisu oraz jego kosztów. Po akceptacji projektu renowacji przez klienta fachowcy z Nakła nad Notecią przygotowują się do prac związanych z galwanizacją, czyli do:

  • niklowania elektrolitycznego,
  • niklowania chemicznego,
  • miedziowania elektrolitycznego,
  • chromowania elektrolitycznego.

Najpierw jednak istotne jest zdejmowanie starych powłok oraz uzupełnienie ubytków danej powierzchni roboczej. Musi ona być też dokładnie wypolerowana i oczyszczona. Firma ZELAN stosuje w tym celu kąpiele w roztworach alkalicznych. Dopiero po nich elementy wymagające renowacji są galwanizowane i zabezpieczane specjalnymi lakierami. Cały proces gwarantuje zaś:

  1. Piękny wygląd elementów samochodu – gładkość i lustrzany połysk.
  2. Wysoką wytrzymałość detali motoryzacyjnych – są odporne na chemię motoryzacyjną, korozję, promieniowanie UV, zmienną temperaturę, mróz, uszkodzenia mechaniczne i siły tarcia.
  3. Nadanie elementom metalowym specyficznych cech – zdolność do samooczyszczenia podczas deszczu, trudne osadzanie się na nich brudu.

Wymiana części czy ich odnawianie?

Renowacja części zewnętrznych lub wewnętrznych oldtimerów oraz youngtimerów jest znacznie korzystniejsza finansowo od wymiany ich na nowe elementy. Koszt zakupu nowych detali nie tylko jest bowiem bardzo wysoki, ale właściciel pojazdu może też mieć problem z ich znalezieniem, nawet na giełdach samochodów klasycznych oraz zabytkowych. Wytwarzanie określonych elementów od podstaw w pracowniach metaloplastycznych również jest zbyt kosztowne. Jak zatem radzi jeden z pracowników firmy ZELAN:

Renowacja elementów chromowanych i innych detali samochodowych pokrytych powłokami galwanicznymi to sposób na szybkie oraz tanie przywrócenie ich wysokiej jakości – twardości, odporności na korozję, wilgoć, wodę, procesy starzenia czy siły tarcia. Ponadto błyskawicznie obrabiane elementy mogą odzyskać dawny blask, czego dowodem jest wiele pomyślnie przeprowadzonych prac przez nasz doświadczony zespół. Restaurowane przez nas samochody oraz motocykle często uczestniczą w pokazach, targach czy wystawach organizowanych na całym świecie. Do współpracy zapraszamy zatem wszystkich pasjonatów motoryzacji!

O odnawianiu chromu słów kilka

Specjaliści z pracowni ZELAN zwracają szczególną uwagę swoich klientów na usługę odnawiania chromu. Z czasem chromowane listwy, atrapy, grille samochodowe czy emblematy tracą swój blask i lustrzany wygląd, dlatego warto je odnowić tak, by przywrócić prestiż aut zaliczanych do oldtimerów czy youngtimerów. Firma ZELAN zaprasza również do swojego warsztatu właścicieli nowszych pojazdów, w których cieńsze warstwy powłok chromowych mogły ulec charakterystycznemu zmatowieniu. Niestety nie da się usunąć takiego defektu polerowaniem czy też specjalnymi pastami.  Jakj zatem odnawiają elementy chromowane fachowcy firmy ZELAN?

Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest usunięcie starej powłoki chromowej oraz naniesienie tej nowej w nowoczesnych procesach galwanizacji. W wielu przypadkach specjaliści rekomendują, by przed założeniem nowej warstwy chromu przygotować podkład z niklu. Zagwarantuje to jeszcze wyższą odporność na korozję oraz niebywałą twardość detalu. 

Opracowanie:

Zelan Sp. z o.o.

Nakło nad Notecią , Staszica 21

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas