Artykuł sponsorowany Podział i charakterystyka dźwigów budowlanych

Podział i charakterystyka dźwigów budowlanych

Spacerując większością ulic polskich miast, dostrzec można górujące nad miastem liczne dźwigi, żurawie itp. Stoją one niemalże przy każdej ulicy, przy której prowadzone są jakiekolwiek prace budowlane. Wszystkie wyglądają podobnie i pozornie mają takie samo zadanie. Jednak dźwigi (żurawie) mogą się od siebie różnić. W zależności od rodzaju, każdy posiada indywidualne cechy, sprzyjające określonym zadaniom.

Podstawowy podział dźwigów

Dźwigi budowlane podzielić można na żurawie samojezdne, żurawie wieżowe, dźwigi HDS (samochody z HDS) oraz mobilne żurawie wieżowe. Pierwszy rodzaj, są to żurawie kołowe, które mogą przemieszczać się zarówno po drogach publicznych, jak i na terenie budowy. Posiada ku temu specjalnie przystosowane podwozie, napędzają go jeden lub dwa silniki. Składa się on dodatkowo z wyciągarek i wysięgnika, który umieszczony jest na pomoście obrotowym. Dzięki takiej konstrukcji może on podnosić i opuszczać ciężary oraz transportować je odpowiednio z punktu A, do punktu B. Mogą one pracować w trybie transportowym oraz dźwigowym (w drugim wypadku pojazd jest podnoszony na specjalnych wysuwanych podporach). Główną wadą tego typu żurawia jest niewielki jego zasięg. Tego problemu nie ma przy dźwigach wieżowych. Są to wielkogabarytowe dźwigi stacjonarne, których szczyty widoczne są w każdym dużym mieście. Ich minusem jest przede wszystkim fakt, że nie są one mobilne, co nadrabiają jednak długim ramieniem. Całość jest zbudowana z kratownic tworzących wieżę, na której szczycie znajduje się kabina operatora. Z tego samego miejsca odchodzi wcześniej wspomniane ramię, na którego końcu znajduje się hak. Zarówno żurawie samojezdne, jak i wieżowe mogą się przydać przy każdej inwestycji. Często inwestorom nie opłaca się kupować nowych pojazdów, korzystają więc z usług takich firm, jak Dźwigi i Podnośniki, z Warszawy.

HDS i mobilny żuraw wieżowy

Dźwigi HDS, są to dźwigi samobieżne, zamontowane na nadwoziu samochodu ciężarowego. Podstawowym zadaniem maszyny tego typu jest załadunek oraz rozładunek towarów na i z przyczepy. Ramię dźwigu jest obracane, jednak posiada niewielki zasięg. Doskonale sprawdza się przy pracach budowlanych i w branży drzewnej. Kolejnym rodzajem dźwigu jest mobilny żuraw wieżowy. Jest to połączenie dźwigu samochodowego i wieżowego. Samo przygotowanie takiej maszyny do pracy wymaga około 30 minut, a obsługiwać ją może jedna osoba. Na nadwoziu pojazdu znajduje się żuraw, w którego połowie, lub na szczycie umocowana jest kabina operatora. Jego ramię może być umocowane pod różnym kontem.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas