Artykuł sponsorowany Organizacja wesela krok po kroku

Organizacja wesela krok po kroku

Współcześnie wielu Nowożeńców do organizacji uroczystości ślubnej zatrudnia profesjonalną firmę. Ci, którzy postanawiają sami zaplanować ślub i weselę, muszą być przygotowani na długi i męczący proces. Jak zabrać się do pracy, by możliwie zniwelować stres i złe emocje?

Po pierwsze – data ślubu

W pierwszej kolejności należy wyznaczyć datę ślubu. Ważne jest wstępne ustalenie zarysu uroczystości – czy ma to być ślub cywilny czy konkordatowy, tradycyjne wesele czy skromne przyjęcie. Ważniejsze kwestie organizacyjne można omówić na spotkaniu z rodzicami przyszłych małżonków. Podstawą do działania będzie ustalenie listy gości oraz harmonogramu przygotowań. Stworzenie spisu osób, które chcielibyśmy gościć na uroczystości pozwoli na wykonanie następnego kroku – na znalezienie odpowiedniej lokalizacji i zarezerwowanie lokalu. Zdarza się, że niektóre terminy i miejsca cieszą się taką popularnością, że termin przyjęcia weselnego musi zostać ustalony na rok lub półtora roku przed wyznaczonym dniem ślubu. Warto przy tym od razu zarezerwować datę w kościele lub urzędzie, aby nikt nas nie wyprzedził i nie pozbawił wybranego terminu.

Po drugie - impreza

Po ustaleniu czasu i miejsca uroczystości, należy zabrać się za poszukiwania dobrego zespołu muzycznego oraz fotografa i kamerzysty. Trzeba też znaleźć kwiaciarnię, która przygotuje cały wystrój kwiatowy – od bukietu Panny Młodej, przez butonierkę, po samochód i miejsce, gdzie odbędą się uroczystości. Wybór warto oprzeć na doświadczeniu znajomych lub nieznajomych, jeśli korzystamy z opinii znalezionych w Internecie. Bez dobrej muzyki i profesjonalnego prowadzenia wesele nie będzie udane. Podwykonawców warto wybrać z dużym wyprzedzeniem, aby uniknąć konieczności skorzystania z usług firm, o których profesjonalizmie nic nie wiemy.

Nie szata zdobi człowieka?

Tak mówi stare, polskie przysłowie. Ale tego dnia wszyscy Nowożeńcy chcą wyglądać zjawiskowo. Warto więc z wyprzedzeniem skupić się na wyborze sukni i garnituru. Szczególną wagę trzeba przyłożyć do butów. Nic tak nie potrafi zepsuć zabawy, jak niewygodne obuwie. Gdy już zostanie wybrana suknia z dodatkami, można przejść do kolejnego etapu – zaprojektowania wymarzonej papeterii. Należy przy tym pamiętać, że musi ona współgrać z innymi elementami ślubnymi: winietkami, kartami menu, zawiadomieniami.

Diabeł tkwi w szczegółach

Niestety to nie wszystkie rzeczy, o który powinni pamiętać przyszli małżonkowie. Muszą gościom chociaż mały dowód wdzięczności za ich przybycie – souvenir w środku z małą czekoladową niespodzianką. Trzeba też pamiętać o obrączkach, torcie, podróży poślubnej, fryzurze, makijażu, paznokciach…

Oczywiście cała organizacja zależy od tego, ile mamy czasu i jaki budżet. Jeśli nie radzimy sobie, możemy poprosić o pomoc najbliższych lub po prostu wybierzmy profesjonalną agencję ślubną, która z racji swojego doświadczenia zorganizuje nam ślub marzeń i zdejmie z naszych barków cały trud i stres.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas