Oklej mnie, czyli kilka słów o etykietach
PrzemysłEtykieta to swego rodzaju wspomagacz, który ma za zadanie zaprosić klienta do zapoznania się z produktem. Jej zgranie z produktem i identyfikacją marki to podstawa do tego, by produkt został wybrany. Opis składowych produktu dobrze jest tak zaprojektować, by był spójny z całością i jednocześnie opisywał jego główne cechy. Jak więc znaleźć i stworzyć dobrą etykietę?
Po co komu etykieta, skoro nikt jej nie czyta?
Opisy etykietowe niewiele osób czyta, jednak ci, którzy to robią, studiują je bardzo wnikliwie. Sprawdzają skład produktu, wartości odżywcze czy alergeny. Jak więc na malej powierzchni zmieścić jak najwięcej informacji?
Projektowanie etykiety warto zacząć od zadania sobie pytania: co chce powiedzieć o moim produkcie i do kogo? To ułatwia wybór informacji na nalepkę, ponieważ wiemy, jakich informacji klient oczekuje. Rodzic kupujący zabawkę czy jedzenie dla dziecka częściej będzie szukał informacji o alergenach niż tych dotyczących wariantów kolorystycznych lub smakowych.
Nalepka i rolka, czyli rodzaje etykiet
Nalepki i etykietki mogą mieć różne formy – na kleju, na laminacie, na magnesie, czy na rolce. Większość z nich się odlepia. Pokryte są klejem z jednej strony, co pozwala na jej umieszczenie na produkcie.
Etykiety termotransferowe to takie, których nadruk jest stworzony dzięki kalce woskowej. Można je wykorzystać do oklejenia produktów narażonych na zbieranie wilgoci, ponieważ ich powierzchnia będzie lekko śliska, krople wody nie będą utrzymywać się na naklejce.
Voidy to etykiety z folii. Ich główne zadanie to zabezpieczenie np. pokrywy kartonu albo samego produktu. Do ich produkcji używa się kalki z żywicy albo mieszanki wosku i żywicy.
Nalepki na papierze TOP lub ECO to naklejki o niskiej żywotności z powodu niskiej jakości papieru. Papier TOP jest bardziej wytrzymały niż ECO, co sprawia, że naklejka ma dłuższe życie.
Jak twierdzą pracownicy firmy Emtek Producent Opakowań, etykiety i nalepki to wspomagacze dla produktu, które są wyeksponowane i mają największy wpływ na decyzję klienta. Warto je tak zaprojektować, by były unikalne i przekazywały jak największą ilość informacji. Ich layout może sprawić, że klient zakocha się nie tylko w danym produkcie, ale również w marce. Nalepki są także ozdobą produktu i im piękniejsze, tym bardziej przyciągające wzrok potencjalnego kupca. Oprócz tego nalepka i etykieta sprawiają, że produkt można spersonalizować i nadać mu wyjątkowego charakteru poprzez oryginalny kształt nalepki i dobór odpowiednich kolorów.