Artykuł sponsorowany Jak zadbać o układ hamulcowy w samochodzie?

Jak zadbać o układ hamulcowy w samochodzie?

Częstym powodem, dla którego odwiedza się warsztat samochodowy, jest awaria w obrębie układu hamulcowego pojazdu. Hamulce decydują o bezpieczeństwie podczas jazdy. Dlatego nie można lekceważyć żadnych objawów, które wzbudzają Wasz niepokój. Dzisiaj szczegółowo omówimy typowe awarie układu hamulcowego w aucie. Podpowiemy również na jakie elementy powinniście zwrócić szczególną uwagę.

Na co zwrócić uwagę w przypadku klocków hamulcowych?

Szczególną uwagę należy zwracać na klocki hamulcowe w aucie. Wśród najczęściej występujących uszkodzeń tych elementów możemy wyróżnić nierównomierne zużycie warstwy ciernej. Tego typu usterka jest stwierdzana najczęściej w przypadku znacznego zużycia tarcz hamulcowych. Taki sam problem obserwuje się w momencie założenia klocków o wymiarach innych od poprzednich.

Do częstych usterek klocków hamulcowych możemy zaliczyć nadmierne nagrzewanie ich powierzchni. Jest ono wynikiem ich zablokowania w jarzmie hamulcowym. Powodem może tez być nieprawidłowe cofanie się tłoczka hamulcowego. Na przegrzewanie klocków wpływ może mieć także kierowca, który podczas jazdy z górki cały czas wciska hamulec.

Częstotliwość wymiany klocków zależy w dużej mierze od dynamiki jazdy. W niektórych przypadkach klocki nadają się do wymiany nawet po przejechaniu zaledwie 10 tysięcy kilometrów. Klocki hamulcowe należy wymieniać parami. Dzięki temu zostanie zachowana równomierna siła hamowania.

Na co zwrócić uwagę w przypadku tarcz hamulcowych?

Częstymi awariami układu hamulcowego, które diagnozuje warsztat samochodowy, są usterki tarcz hamulcowych. Do najbardziej „popularnych” możemy zaliczyć tworzenie się charakterystycznych rowków na ich powierzchni. Powstają one w wyniku dostania się drobin piasku lub innych zanieczyszczeń pomiędzy powierzchnię roboczą tarczy, a powierzchnię klocka hamulcowego. W przypadku rzadko eksploatowanych aut częstym zjawiskiem jest korozja tarcz hamulcowych. Szczególnie jeśli samochód nie jest garażowany. Ryzyko pojawienia się rdzy wzrasta w okresie jesienno-zimowym, kiedy tarcze mają kontakt z solą drogową. Nierzadkim zjawiskiem jest także przegrzewanie się tarcz hamulcowych. Powodem jest zablokowanie klocka hamulcowego w jarzmie zacisku.

Mechanicy zalecają wymianę tarcz co 60-80 tysięcy kilometrów. Tarcze również należy wymieniać parami.

Dlaczego należy regularnie wymieniać płyn hamulcowy?

Istotnym elementem układu hamulcowego, o którym wielu kierowców zapomina, jest płyn hamulcowy. Płyn hamulcowy przekazuje ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową do zacisków i cylinderków hamulcowych. Posiada on także właściwości smarne i antykorozyjne. Z biegiem czasu w płynie rośnie zawartość wody, co prowadzi do obniżenia temperatury wrzenia cieczy. To z kolei powoduje powstanie tzw. korków parowych. Mają one negatywny wpływ na narastanie siły hamowania co w skrajnych przypadkach może uniemożliwić efektywne hamowanie. Płyn hamulcowy najlepiej wymieniać co 60 tysięcy kilometrów lub co 2 lata.

W celu regularnej diagnostyki układu hamulcowego warto odwiedzić firmę Mrspawengeniering z Terliczki. Doświadczenie pracujących tam mechaników pozwoli na szybką i trafną diagnostykę układu hamulcowego. Dzięki szybkiej i profesjonalnej naprawie jeden z najważniejszych układów w pojeździe będzie pracował niezawodnie przez kolejne tysiące kilometrów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas