Artykuł sponsorowany Jak i dlaczego należy serwisować zbiorniki paliwowe?

Jak i dlaczego należy serwisować zbiorniki paliwowe?

Zbiorniki na różnego rodzaju paliwa płynne znajdziemy przede wszystkim na stacjach benzynowych. Urządzenia te znaleźć możemy również w przedsiębiorstwach zajmujących się innymi dziedzinami, w których do pracy niezbędne jest paliwo w formie płynnej oraz na gospodarstwach rolnych. Niezależnie od tego, gdzie się one znajdują, to muszą przechodzić kontrole oraz niezbędne serwisowanie. Przedstawiamy, jak i dlaczego należy serwisować zbiorniki paliwowe.

Zbiorniki na paliwa w kwestiach prawnych

Kwestie dotyczące zbiorników na paliwa ciekłe obejmuje w sumie kilka różnych rozporządzeń Ministra Gospodarki oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Określają one w stosunkowo jasny sposób, iż wszystkie zbiorniki o pojemności sięgającej maksimum 2500 litrów obowiązkowo muszą przyjmować formę zbiornika dwupłaszczowego, który spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i wyposażony jest między innymi w takie elementy jak wlew paliwa, zawór odcinająco-zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika, przyłącze do uziemienia oraz specjalnego zabezpieczenia dostępu przed nieupoważnionymi do użytkowania zbiornika osobami.

Zbiorniki, których pojemność wynosi od 2,5 do 5 tysięcy litrów dodatkowo na wyposażeniu muszą posiadać elektroniczny czujnik przecieku oraz pełną dokumentację od inspektora UDT oraz działu ciśnieniowego UDT (Urząd Dozoru Technicznego). Jak wiadomo, istnieją także jeszcze zbiorniki o większej niż 5 tysięcy litrów pojemności i one oprócz wyżej wymienionych wymagań koniecznie muszą również posiadać zgody na użytkowanie wystawione przez Państwową Straż Pożarną oraz Państwowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wystawiane po wcześniejszej kontroli stanu technicznego tych zbiorników.

Kiedy i dlaczego należy zadbać o stan techniczny zbiorników na paliwo?

Regularne serwisowanie zbiorników na paliwa płynne pozwoli nam przede wszystkim na zachowanie wszelkich norm i najwyższej jakości urządzeń oraz magazynowanego paliwa. Ma to również związek z bezpieczeństwem osób korzystających z paliwa na stacjach benzynowych oraz pracowników wszelkich zakładów gdzie owe zbiorniki się znajdują. W zasadzie wszelkie prace związane z konserwacją oraz badaniem stanu technicznego zbiorników na paliwa powinniśmy przeprowadzać co jakiś czas, jednak zdarzają się również sytuacje, w których te prace należy przyspieszyć. Wśród sygnałów mówiących o usterce zbiornika występują między innymi:

  • brak podawania paliwa — powodem tego może być uszkodzona pompa bądź źle zamontowany odpowietrznik;
  • głośna praca pompy — w tym przypadku mogło dojść do uszkodzeń silnika lub zaworu bądź też nieszczelności układu ssącego;
  • spadek prędkości podawania paliwa — tego typu usterka może być związana zarówno z awarią pompy jak i blokadą zaworu zwrotnego.

Wszystkie sprawy związane z serwisowaniem zbiorników na paliwa płynne powinniśmy zlecić firmie takiej jak Arkom z Wrocławia, której doświadczeni pracownicy na co dzień zajmują się kompleksowymi naprawami i serwisem urządzeń na stacjach paliw.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas