Materiał Partnera Jak dopasować opakowanie foliowe do produktu?

Jak dopasować opakowanie foliowe do produktu?

Opakowanie produktu to pierwsza rzecz, z jaką Klient ma kontakt. Mówi ono bardzo dużo o nas, jako firmie i o naszym produkcie. Dzisiaj, chyba nikt nie wyobraża sobie produktów w sklepach bez opakowań z tworzyw sztucznych. Wśród nich główne miejsce zajmują uniwersalne i praktyczne torebki foliowe. Co jednak, gdy mamy produkt, ale nie wiemy, jak dopasować do niego opakowanie foliowe? Więcej dowiesz się w artykule!

Dopasowanie opakowania foliowego do produktu

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju produkty oferuje firma, powinny być one nie tylko ładnie, ale i bezpiecznie zapakowane. Wraz z rosnącymi potrzebami na rynku, oferta opakowań foliowych staje się coraz bardziej rozbudowana. Pośród wielu rozmiarów, rodzajów i wykończeń trudno jest podjąć jakąkolwiek decyzję. Rodzaj danego opakowania powinien zależeć w głównej mierze od jego przeznaczenia. Gdy zależy nam, aby produkt wyróżniał się na półce sklepowej spośród setek innych, możemy sami zaprojektować opakowanie i stworzyć je od podstaw. W tym celu warto znaleźć profesjonalną firmę produkującą takie opakowania.

Oferujemy fachową pomoc w zakresie doboru opakowań. Zachęcamy do spotkania w naszej siedzibie, gdzie wspólnie z Klientami tworzymy prototypy opakowań foliowych, wykonujemy “crash testy”, sprawdzamy wygodę i wydajność pakowania. Grubość folii oraz typ worka dopasowujemy zawsze pod konkretny produkt – zauważa nasz rozmówca będący przedstawicielem firmy Mifol, która zajmuje się produkcją opakowań foliowych od ponad 20 lat i stawia na indywidualne podejście do każdego Klienta.

Pamiętajmy, że opakowanie tak samo, jak produkt może kierować do odbiorcy komunikat i tylko od formy będzie zależało, czy zostanie on odczytany i zapamiętany.

Jakie opakowania foliowe mamy do wyboru?

Opakowania foliowe mogą być bardzo różne, zarówno pod względem wyglądu, wielkości, jak i materiału, z którego są wykonane. Najczęściej spotykane opakowania na rynku to:

  • opakowania do zgrzewania, które produkowane są z wytrzymałej folii i idealnie nadają się do pakowania drobnych akcesoriów, odzieży, zabawek, balonów czy sztućców. Opakowania takie zgrzewane są z dwóch stron po bokach, a na dole składane są na pół, dzięki czemu podstawa jest bardzo wytrzymała,
  • opakowania euro z zawieszką, czyli specjalnym usztywnieniem (najczęściej perłowym) z otworem, dzięki któremu można powiesić produkt. Wycięcie euro zawieszki wykonywane jest za pomocą wybijaka pneumatycznego. Opakowania takie zobaczyć można zazwyczaj na sklepowych standach lub specjalnych haczykach,
  • opakowanie z klapką z klejem, które pozwala zamknąć worek foliowy bez używania zgrzewarki i uzyskać eleganckie opakowanie dopasowane do produktu. Jest ono bardzo uniwersalne, jednak najczęściej wykorzystywane jest do pakowania ubrań, gazet czy zabawek,
  • opakowania z dwoma paskami kleju dostępne są w dwóch wariantach, tj. opakowanie zamykane, gdzie jeden pasek kleju znajduje się na klapie i służy do zamknięcia worka, a drugi mieści się z tyłu opakowania i pozwala przykleić go trwale do dowolnej powierzchni, np. gazety lub kartonu. Drugi wariant to opakowanie foliowe otwarte, gdzie oba paski kleju znajdują się na jego tyle,
  • opakowania z białym tłem (wkładką w środku), która podkreśla zawartość i pozwala na efektowne zaprezentowanie produktu,
  • opakowania z dnem/fałdą denną, które rozchodzą się u dołu, gdy wrzucamy do nich produkt. Często zapakowane są w nie ziarna, orzechy, cukierki czy świąteczne zestawy słodyczy. Zakładka na dnie sprawia, że torebka foliowa jest bardzo wytrzymała,
  • spersonalizowane opakowania z nadrukiem – idealne do celów marketingowych. W dzisiejszym świecie bardzo ważna jest personalizacja produktów i budowanie swojej marki, dlatego wiele firm umożliwia personalizację produktów swoim Klientom,
  • opakowania perforowane/dziurkowane wykorzystywane do pakowania warzyw, wyrobów cukierniczych i pieczywa. Dostępne są w dwóch wersjach, tj. z perforacją całościową lub częściową.

Podziel się