Artykuł sponsorowany Eksperci z firmy At Gum-Serwis zdradzają sekrety efektywnej wulkanizacji taśm przenośnikowych

Eksperci z firmy At Gum-Serwis zdradzają sekrety efektywnej wulkanizacji taśm przenośnikowych

Na czym polegają połączenia taśm złączami mechanicznymi? Co jest lepsze, naprawy taśm metodą wulkanizacji na gorąco, czy też na zimno? Gdzie znajdują zastosowanie taśmy przenośnikowe? Na te oraz podobne pytania odpowiadają eksperci z firmy At Gum-Serwis z Bełchatowa, zajmującej się na co dzień sprzedażą elementów gumowych oraz profesjonalnym serwisem taśm przenośnikowych różnego rodzaju.

Na czym polegają połączenia taśm jednoprzekładkowych złączami mechanicznymi?

Regularna konserwacja, a w razie wykrycia uszkodzeń, wulkanizacja pasów przenośnikowych jest niezbędna dla zachowania bezpieczeństwa pracowników oraz bezawaryjnej pracy całej linii, która bardzo często działa cały czas, przez 24 godziny na dobę. Wykonywaniem profesjonalnych przeglądów oraz napraw, a także montażu polegającego na połączeniach taśm z linkami stalowymi zajmuje się firma At Gum-Serwis z Bełchatowa w województwie łódzkim.

Jeżeli chodzi o łączenie taśm transportowych, to oprócz klejenia i zgrzewania wykorzystujemy również metody mechaniczne, polegające na wykonaniu złączki: z drutu stalowego, nierdzewnego bądź ocynkowanego, płytkowej, również wykonanej ze stali ocynkowanej i nierdzewnej, a także złączki spiralnej, wyprodukowanej z tworzywa.

– wyjaśnia ekspert z firmy At Gum-Serwis.

Która forma naprawy taśm przenośnikowych jest lepsza: na zimno, czy na gorąco?

Prace serwisowe rozpoczynamy zawsze od oceny uszkodzeń. Następnie oczyszczamy pas i usuwany jego zniszczone obrzeża, po czym zabezpieczamy pozostałe fragmenty w taki sposób, aby nie ulegały tak szybko kolejnym osłabieniom.

– wyjaśnia ekspert z firmy At Gum-Serwis i dodaje:

Powstałe w toku użytkowania taśmy dziury i pęknięcia należy teraz zniwelować, ponieważ zakłócają ciągłość struktury pasa. Naprawa polega w tym przypadku na sklejeniu ubytków. Można to zrobić na zimno lub na gorąco.

Klejenie może mieć postać schodkową (w przypadku taśm wieloprzekładkowych) lub palczastą (w pasach jednoprzekładkowych). W tym pierwszym przypadku należy skleić powierzchnie specjalną mieszanką kauczukową lub gumową, a następnie zwulkanizować to miejsce pod odpowiednim ciśnieniem. Klejenie palczaste wymaga z kolei usunięcia okładek z taśmy w miejscu, w którym były one wcześniej połączone. Dopasowania dokonuje się za pomocą szablonu zawierającego przygotowane wcześniej końcówki taśmy.

Do czego wykorzystuje się taśmy przenośnikowe?

Pasy transportowe znajdują zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Spotkać je można w sortowniach śmieci oraz zakładach gospodarki odpadami. Używa się ich również w żwirowniach, kopalniach odkrywkowych oraz wyrobiskach. Taśm przenośnikowych nie może ponadto zabraknąć w hutach, elektrowniach i cementowniach, gdzie stanowią obowiązkowy element procesu produkcyjnego. Centra logistyczne to kolejne miejsca, w których wykorzystuje się z powodzeniem pasy gumowe. Produkty te znajdują wreszcie zastosowanie jako ruchome lady w sklepach spożywczych i przemysłowych. Wchodzą też w skład niektórych urządzeń budowlanych, takich jak kruszarki czy służących do robót drogowych – w tym przypadku mowa o posypywarkach.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas