Materiał Partnera Co wpływa na estetykę opakowania?

Co wpływa na estetykę opakowania?

Rola atrakcyjnych i funkcjonalnych opakowań jest bardzo ważna w sprzedaży i dystrybucji różnego rodzaju produktów, np. kosmetyków, artykułów biurowych czy żywności. Opakowania mają być atrakcyjne dla odbiorcy, muszą wyróżniać się na półce oraz przyciągać wzrok nabywców. Estetyczne opakowania mają większy wpływ na decyzje zakupowe. Aby wpłynąć na ich estetykę, można je zadrukowywać, korzystając z różnych technik druku.

Estetyka opakowania - co na nią wpływa?

Celem opakowania jest nie tylko ochrona produktu przed uszkodzeniami, czy ochrona otoczenia przed szkodliwym działaniem zapakowanego produktu, ale również wyróżnienie się spośród opakowań innych producentów. Aby opakowanie przyciągało wzrok, na pewno musi być estetycznie wykonane. Co jednak wpływa na jego estetykę? Na pewno kolor! To właśnie on tworzy skojarzenia wzrokowe, przekazuje emocje oraz wywiera wpływ nie tylko na wzrok, ale także na inne zmysły. Barwa powinna być integralną częścią projektu opakowania. Ma ona duży wpływ przy naszych wyborach. Wyobraźmy sobie, że znajdujemy się w drogerii kosmetycznej i chcemy zakupić balsam do ciała. Jaki wybierzemy? Duże prawdopodobieństwo, że wyciągniemy rękę po balsam, który przyciąga uwagę właśnie opakowaniem. Jak widzimy, kolor i atrakcyjność wizualna opakowania na kosmetyki ma w tym przypadku niepodważalne znaczenie przy naszych wyborach.

Oprócz koloru estetykę produktu tworzy również kształt, materiał opakowania, wielkość, która kształtuje wyobrażenie konsumentów o pojemności, czy styl, który może odwoływać się do tradycji lub nowoczesności. Duże znaczenie ma także etykieta stanowiąca wraz z opakowaniem środek reklamy oraz estetyczna i oryginalna grafika związana z umieszczonymi na opakowaniu elementami, np. znak marki, odpowiedni tekst oraz ilustracje.

Estetyczne opakowanie a wpływ na konsumenta

Oglądając półki sklepowe, większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielki wysiłek wkładają producenci w zaprojektowanie opakowań dla swoich produktów. Wcale nie jest łatwo zaprojektować opakowanie tak, aby to na nim zawisł wzrok potencjalnego nabywcy.  Opakowanie tworzy wyobrażenie tego, co znajduje się w środku oraz jak funkcjonuje.  Jeżeli zależy nam, aby podkreślić wyjątkowość naszego produktu, dobrze jest zlecić to zadanie profesjonalnej firmie zajmującej się produkcją opakowań dostosowanych do każdego rodzaju produktu.

Jako producent opakowań jesteśmy w stanie przygotować wizualizację graficzną i opracować wykrojnik tak, aby opakowania produktów prezentowały się jak najlepiej. Do każdego opakowania można zastosować uszlachetnienia, dzięki którym produkt będzie wyglądał bardziej atrakcyjnie – dowiadujemy się w rozmowie ze specjalistą z drukarni offsetowej Dem Druk, która zajmuje się produkcją opakowań, począwszy od opracowania wizualizacji graficznej i wykrojnika, skończywszy na gotowym opakowaniu.

Jak widzimy, nabywcy są skłonni do zakupu produktu bardziej atrakcyjnego, nawet jeżeli ostatecznie prezentuje on gorszą jakość. Projektowanie w oparciu o kryteria estetyki ma coraz większe znaczenie na rynku. Jakość i funkcjonalność produktu zapewnia praktycznie każda marka, stąd wyróżnianie się estetyką ma olbrzymie znaczenie.

Podziel się