Materiał Partnera 4 rodzaje turbosprężarek – co warto o nich wiedzieć?

4 rodzaje turbosprężarek – co warto o nich wiedzieć?

Choć turbosprężarka stanowiła kiedyś element jedynie samochodów sportowych, dziś można odnaleźć ją przede wszystkim w autach osobowych i ciężarowych, przeznaczonych do standardowego użytku. Turbosprężarki, zresztą jak wszystkie inne komponenty samochodowe, przez szereg lat ulegały ewolucji. Aby sprostać wymaganiom coraz bardziej wymagających entuzjastów  motoryzacji, producenci stworzyli 4 ich główne odmiany. O czym konkretnie mowa?

Turbosprężarki standardowe i ze zmienną geometrią

Cechami wyróżniającymi turbosprężarki standardowe jest prostota budowy oraz, co wyda się  może ważniejsze, brak zaworu upustowego. Tego typu turbosprężarki spotkać można w samochodach osobowych, ciężarowych i maszynach rolniczych, które produkowane były kilkanaście lat temu. Brak zaworu upustowego powoduje, że wszystkie spaliny opuszczające silnik, trafiają bezpośrednio do turbosprężarki. Ze względu na małą ilość komponentów dodatkowych, turbosprężarki standardowe są uznawane za bardzo trwałe i bezawaryjne.

Jeżeli zaś chodzi o turbosprężarki ze zmienną geometrią, to zasadniczo różnią się one od swoich standardowych odpowiedników pod kątem budowy wewnętrznej. Dzięki zastosowaniu zmiennej geometrii łopatek strumień spalin kierowany jest bezpośrednio na łopatki, co wyraźnie zwiększa osiągi oraz przyczynia się do zminimalizowania efektu nielubianej przez kierowców turbo-dziury. Z jakimi jeszcze turbosprężarkami można się zetknąć?



Turbosprężarki Wastegate i Twin Turbo

Jeżeli mowa o turbosprężarkach typu Wastegate, to zdecydowanie trzeba wspomnieć o tym, iż ich konstrukcja, ze względu na zastosowanie zaworu upustu spalin, pozwala na regulacje doładowania. Rozwiązanie takie znacznie przekłada się nie tylko na znakomite osiągi, ale przede wszystkim na bardzo długą żywotność turbosprężarki. Rozwiązaniem najnowocześniejszym i obecnie bardzo szeroko stosowanym są turbosprężarki Twin Turbo. Co to takiego? To nic innego niż dwie połączone ze sobą szeregowo turbosprężarki, z których jedna pracuje w mniejszym, a druga w większym zakresie obrotów jednostki napędowej. Jest to technologia uważana przez specjalistów za najefektywniejszą.

Pozwala na obniżenie zarówno emisji spalin, jak i spalania paliwa aż o 20%, co przy dużych przebiegach staje się absolutnie kluczowe. Jednakże bez względu na rodzaj, warto zadbać o to, aby turbosprężarka pochodziła ze sprawdzonego źródła. Zdecydowanie należy unikać podróbek, których jedynym atutem jest aż nazbyt atrakcyjna cena. Aby mieć pewność, że zamówiona część cechowa się będzie najwyższą możliwą do uzyskania jakością, trzeba zaufać dystrybutorom takim jak firma Turbor Regeneracja, która poza sprzedażą nowych i regenerowanych turbosprężarek zajmuje się również ich naprawą i serwisem. Wszyscy klienci mogą tu liczyć na bardzo atrakcyjne ceny i indywidualne podejście do każdego z przypadków.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas