Artykuł sponsorowany Charakterystyka wieloprzewodowego systemu smarowania

Charakterystyka wieloprzewodowego systemu smarowania

Do najczęstszych awarii urządzeń i maszyn należą te wynikające z problemów ze smarowaniem. Dotyczy to przede wszystkim łożysk, w przypadku których aż 50% uszkodzeń spowodowanych jest nieprawidłowym smarowaniem. Ratunkiem są nowoczesne systemy smarowania.

Czym są systemy smarowania?

Systemy smarowania do zastosowań przemysłowych mają za zadanie doprowadzenie odpowiednich ilości środków smarnych we właściwych odstępach czasu. Ich działanie ma zminimalizować tarcie i zużycie. Ponadto, tego typu systemy optymalizują trwałość eksploatacyjną maszyn i łożysk.

Systemy smarowania pozwalają zarówno na smarowanie pojedynczych maszyn, jak i na smarowanie całych instalacji. Co więcej, pilnują, by środek smarny był prawidłowo i precyzyjnie uzupełniany we wszystkich punktach smarowania. Tym samym oferują liczne korzyści eksploatacyjne – tłumaczy ekspert reprezentujący firmę TriboTec.

Do korzyści wynikających ze stosowania systemów smarowania zaliczyć można:

  • podniesienie niezawodności maszyn,
  • znaczne ograniczenie kosztów napraw,
  • zmniejszenie wydatków na części zamienne,
  • duże oszczędności (nawet 50%) na kosztach środków smarnych dzięki ścisłemu przestrzeganiu harmonogramów i zasad dozowania,
  • zmniejszenie liczby przestojów oraz strat w produkcji,
  • poprawa bezpieczeństwa pracowników,
  • ograniczenie wpływu na środowisko naturalne.

Zastosowanie układu wieloprzewodowego

Układ wieloprzewodowy (zwany też wieloliniowym) stosuje się zwykle w maszynach i układach o dużym bądź bardzo dużym zapotrzebowaniu punktów na środek smarny. Wykorzystuje się go między innymi do: smarowania przenośników taśmowych i ślimakowych, maszyny do obróbki plastycznej metali, pomp przemysłowych, sprężarki, maszyn budowlanych oraz innych maszyn o niewielkiej liczbie punktów smarowania (np. młyny oraz kruszarki). Układ wieloliniowy wykorzystywany jest także przy smarowaniu sekcji dużych maszyn w przemyśle hutniczym i wydobywczym.

Na układ wieloprzewodowy składają się takie elementy, jak wysokociśnieniowa pompa przewodowa, punkty smarowe oraz przewody smarowe. Jego działanie opiera się na działaniu wysokociśnieniowej pompy wieloprzewodowej, która zasila punkty smarowania (może być napędzana ręcznie, mechanicznie lub silnikiem elektrycznym).

Wśród zalet wieloprzewodowego systemu smarowania wymienić należy m.in. niski koszt zabudowy, wysokie ciśnienie pracy, dokładność dawkowania ilości środka smarnego, dużą niezawodność systemu, małą wrażliwość na temperaturę pracy, a także możliwość regulacji wydajności na dowolnym wyjściu pompy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas