Szkolenia dla Ośrodków Pomocy Społecznych - program operacyjny, Wiedza, Edukacja, Rozwój, Działanie 2. 5. Skuteczna Pomoc Społeczna.
Nauka i edukacjaSzkolenia są organizowane na potrzeby grup zawodowych lub indywidualnych osób. Prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę, podnoszą kwalifikacje i dokształcają w konkretnej dziedzinie. Są odpowiedzią na konkretne zapotrzebowanie osób i uwzględniają specyfikę ich działalności, jak np. Szkolenia dla Ośrodków Pomocy Społecznych realizujących projekty w ramach programu operacyjnego- Wiedza, Edukacja, Rozwój, Działanie 2. 5 Skuteczna Pomoc Społeczna.
Korzystanie ze szkoleń.
Uczestnictwo w szkoleniach jest podstawą do zdobycia wiedzy z danego zakresu. Zawsze mają określoną tematykę, więc wybierany jest odpowiedni zakres szkolenia. Przygotowywane są tak, żeby kursanci, wynieśli jak najwięcej wiedzy, z danego szkolenia. Każde szkolenie organizowane przez firmę PO_MOST Knowledge & Skills zawiera następujące elementy:
· Proces - struktura szkolenia oparta na związku przyczynowo-skutkowym, odzwierciedlająca rzeczywisty ciąg zdarzeń
· Prezentacja - systematyzuje treści szkolenia i porządkuje jego przebieg
· Ćwiczenia - 60-70% czasu szkolenia stanowi trening umiejętności oparty na zasadzie: „przedstaw sposób - zastosuj go - omów błędy w działaniu - powtórz”
· Powtórzenie - przypomnienie podstawowych treści szkolenia w formie mini wykładu i ćwiczeń sprawdzających
· Podsumowanie - streszczenie omówionych zagadnień, przekazanie informacji zwrotnych i wniosków
· Materiały - zestaw podstawowych treści przypominający i rozszerzający omówione zagadnienia oraz umożliwiający zastosowanie nowo nabytych kompetencji w praktyce.
Szkolenia są dynamiczne, praktyczne i interaktywne. 60% czasu jest przeznaczone na ćwiczenia, zadania praktyczne, studia przypadku, symulacje itp.
Szkolenia dla Ośrodków Pomocy Społecznych – zakres programu.
szkolenia dla Ośrodków Pomocy Społecznych realizujących projekty w ramach programu operacyjnego - Wiedza, Edukacja, Rozwój, Działanie 2. 5 Skuteczna Pomoc Społeczna obejmują usługi w zakresie pełnienia funkcji eksperta ds. wdrożenia zmian organizacyjnych. Wśród usług jest: analiza struktury ośrodka i jego zasobów; ocena zapotrzebowania na określone rodzaje usług pomocy społecznej; opracowanie nowej struktury organizacyjnej ośrodka i regulaminu organizacyjnego po oddzieleniu pracy socjalnej od świadczeń przyznawanych decyzją i usług pomocy i integracji społecznej; sporządzenie opisów stanowisk w nowym modelu organizacyjnym ośrodka; opracowanie zasad współpracy pracowników realizujących zadania w nowym modelu pracy ośrodka; udział w spotkaniach zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie zmian organizacyjnych w OPS; opracowanie raportów cząstkowych i końcowych z realizacji projektu.Zakres szkoleń.
Powyższe usługi oparte są głównie o wytyczne i produkty opracowane w „Modelu realizacji usług o określonym standardzie, w mieście na prawach powiatu” lub „Modelu realizacji usług o określonym standardzie w gminie” itp. Zakres szkoleń obejmuje: przygotowania pracowników do wdrażania nowego modelu organizacyjnego ośrodka; zarządzania zmianą na poziomie organizacyjnym i poziomie indywidualnym pracowników oraz klientów ośrodka; stosowania narzędzi pracy socjalnej w oparciu o wytyczne i produkty zawarte w „Standardach Pracy Socjalnej. Rekomendacjach metodycznych i organizacyjnych opracowanych przez WRZOS lub w „Warszawskim modelu rozdzielenia pracy socjalnej od postępowań administracyjnych w sprawie świadczeń pomocy społecznej” oraz wskazań i przeciwwskazań do zastosowania pogłębionej/zaawansowanej pracy socjalnej.