Szkolenia coachingowe jako ważna metoda rozwoju pracowników
Nauka i edukacjaSzkolenia coachingowe to doskonały sposób na rozwój osobisty. Pozwalają również na optymalizację działań organizacji. Podczas sesji ze specjalistą pracownik ponownie określa swoje cele wewnętrzne, a także zewnętrzne. Dzięki temu stanie się odważniejszy, jeżeli chodzi o podejmowanie różnych decyzji. To wszystko może mieć bardzo dobry wpływ na wyniki organizacji, w której pracuje.
Dlaczego warto wysyłać pracowników na szkolenia coachingowe?
Szkolenia coachingowe są pomocne wówczas, gdy efektywność pracowników spada, a dobrzy pracownicy mają trudności z wykonaniem nawet podstawowych obowiązków. Podczas sesji ze specjalistą zatrudniony ponownie określa swoje zadania w przedsiębiorstwie, w którym pracuje. Profesjonalista wskazuje na sposoby, które pozwolą osiągnąć te zamierzenia. Dzięki temu pracownik będzie wiedział, jak ma skutecznie organizować swój czas. Ustalenie najważniejszych działań poprawi funkcjonowanie zarówno jednostki, jak i całego zespołu. Po szkoleniu zatrudniony stanie się bardziej kreatywny. To sprawi, że bardzo łatwo znajdzie nowatorskie rozwiązania problemów pojawiających się w firmie – podkreśla specjalista reprezentujący firmę Gamma Zespół Psychologów i Pedagogów Lucyna Weroniczak, która trudni się konsultingiem, coachingiem, szkoleniami i doradztwem zawodowym. Ponadto, chętniej będzie podejmował wszelkie wyzwania. Coaching pracowników to działanie, które pozwala na monitorowanie postępów pracowników. Można w ten sposób korygować niepożądane zachowania.
Jaka jest najważniejsza cecha coachingu?
Najważniejszym zadaniem coachingu jest rozwój. Osoba, która uczestniczy w spotkaniach z coachem działa tak, żeby skutecznie realizować zamierzone zadania i pragnienia. Proces ten może dotyczyć różnych aspektów, a mianowicie awansu, a także odnalezienia równowagi między życiem prywatnym a pracą. Specjalista prowadzący sesję z pracownikiem motywuje do podjęcia konkretnych działań, a także towarzyszy mu w trudniejszych chwilach.