Artykuł sponsorowany Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?

Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?

Profesjonalne szkolenia to przedmiot działalności coraz większej liczby firm. Z jednej strony to dobrze, ponieważ jest w czym wybierać, a konkurencja sprawia, że przedsiębiorstwa nieustannie udoskonalają swoją ofertę. Z drugiej strony jednak wybór najlepszej spośród wielu, nieraz bardzo podobnych opcji nie należy do łatwych. Na co zwracać uwagę, aby podjąć dobrą decyzję w tej sprawie?


Pierwszym kryterium wyboru powinien być zakres usług firmy szkoleniowej. Niektóre specjalizują się bowiem w szkoleniu przede wszystkim z tzw. kompetencji miękkich, inne zaś – jak na przykład  Ośrodek Kształcenia Zawodowego „Kursal” w Bydgoszczy – nauczą nas konkretnych umiejętności, czyli chociażby obsługi wózka widłowego lub spawania. Warto zawęzić obszar poszukiwań do przedsiębiorstw, których oferta wychodzi naprzeciw naszym ogólnym oczekiwaniom.

Z polecenia

Kolejna ważna rzecz to rekomendacje. Najlepiej oczywiście pozyskać je z pierwszej ręki, czyli od kogoś, kto z danego szkolenia już skorzystał i może potwierdzić jego skuteczność. Nie zawsze jednak znamy taką osobę. W takiej sytuacji możemy posiłkować się opiniami znalezionymi w Internecie albo poprosić o referencje firmę, z którą rozważamy nawiązanie współpracy. Dobra firma szkoleniowa z dumą powinna nam je udostępnić, podobnie jak różnego rodzaju akredytacje i certyfikaty uwierzytelniające.

Podejście do klienta

Kiedy na tej podstawie sporządzimy już „krótką listę” interesujących nas potencjalnie przedsiębiorstw, pora na pierwszy kontakt. Zwróćmy uwagę na to, w jaki sposób odnoszą się do nas nasi rozmówcy, czy mówią zrozumiałym językiem, są rzeczowi i kulturalni. Na podstawie podejścia do klienta można bowiem dość sporo wywnioskować na temat jakości samego szkolenia.

Przejrzysta oferta

Postarajmy się dowiedzieć jak najwięcej na temat osób prowadzących i ich doświadczenia, a także na temat udostępnianych w ramach szkolenia materiałów czy sprzętu. Im więcej szczegółowych, ale przejrzyście uporządkowanych informacji, tym lepiej. Również dane dotyczące samej firmy (w tym cennik) oraz jej metody szkoleniowe powinny być przedstawione w sposób niebudzący jakichkolwiek zastrzeżeń, za to umożliwiający dokonanie oceny, a na tej podstawie – ostatecznej decyzji.

Koszty

Gdy porównamy już kilka firm z uwzględnieniem opisanych powyżej elementów, po odrzuceniu niektórych z nich do wyboru powinny nam zostać dwie lub trzy. I dopiero w tym momencie najlepiej przyjrzeć się cenom. Warto bowiem wiedzieć, że dobre szkolenie musi niestety swoje kosztować. Jeżeli jest inaczej, prawdopodobnie poczyniono oszczędności – czy to na zatrudnieniu kompetentnego wykładowcy, czy to na sprzęcie bądź materiałach szkoleniowych. Przystępność cenowa szkolenia może być jednak uzasadniona np. jego dofinansowaniem ze środków unijnych czy samorządowych. Zawsze dobrze jest o takie rozwiązanie dopytać.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas