Artykuł sponsorowany Wiaty rowerowe - jakie cechy powinny posiadać?

Wiaty rowerowe - jakie cechy powinny posiadać?

Zakorkowane ulice i coraz większy nacisk na ochronę środowiska zmusza samorządy, instytucje publiczne, a nawet prywatne firmy do organizowania parkingów dla rowerów. Jednak sam stojak nie ochroni przed opadami deszczu, przez które siodła są mokre, a elementy mechaniczne stają się bardziej podatne na korozję. Dlatego też dodatkowo montuje się wiaty rowerowe.

 

Budowa odporna na różne niebezpieczeństwa

 

Nowoczesne wiaty rowerowe stanowią estetyczny element miejskiej architektury, który z pewnością będzie często stawiany przy centrach handlowych, szkołach, parkach, przystankach szlaków rowerowych, czy dużych firmach. W parze z estetyką powinna iść solidna konstrukcja, która wytrzyma silne podmuchy wiatru, duże opady śniegu, grad czy obrażenia mechaniczne spowodowane np. przez gałęzie. 

Specjalista z firmy Arret w Zabrzu mówi: Konstrukcja wykonana jest z profili stalowych, ocynkowanych i lakierowanych proszkowo, co zapewnia trwałość eksploatacyjną i odpowiednią ekspozycję na wiele lat. Zadaszenie wykonuje się z wytrzymałego poliwęglanu komorowego lub litego.

 

Możliwość rozbudowy wiat

 

Stojaki przy szkołach lub centach handlowych cieszą się taką popularnością, że często są dostawiane jeśli pozwala na to miejsce. Dlatego problemem może być wiata, która po pewnym czasie będzie za mała na ilość stojących rowerów. Producenci dostosowują się do potrzeb i oferują konstrukcje modułowe, które pozwalają na dowolne łączenie kolejnych elementów. W ten sposób można zwiększyć długość i szerokość wiaty bez przeprowadzania skomplikowanych i kosztownych prac. Przy inwestycji w wiatę na parkingi rowerowe najlepiej jest rozważyć takie ustawienia stojaków, by w przyszłości można by było ewentualnie dostawić kolejne i także je przykryć.

 

Atrakcyjny wygląd

 

Wiaty rowerowe mogą być bardzo różne. Są takie, które przypominają przystanki komunikacji miejskiej, jak również konstrukcje nowoczesne. Dachy mogą być pochyłe, półokrągłe lub proste. Niezbędne jest jednak zachowanie odpowiedniego skosu, który będzie odprowadzał wodę i nie dopuści do gromadzenia się śniegu. Niektóre modele przystanków wyposaża się w ściany ze szkła hartowanego. Oczywiście zależy to od wizji inwestora i możliwości terenu. Wiata rowerowa musi być przede wszystkim funkcjonalna, a to wymaga bezproblemowego umieszczania rowerów na stojaku. Samorządy często dbają o to, by stojaki i wiaty były wykonane w tym samym stylu, co pozytywnie wpływa na wygląd miejskiej architektury.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas