Artykuł sponsorowany Regeneracja podzespołów samochodu – kiedy się opłaca?

Regeneracja podzespołów samochodu – kiedy się opłaca?

Oryginalne części do samochodów osobowych mogą kosztować fortunę. Zakup zamienników, pozornie tańszych i dopasowanych do danego modelu auta, wydaje się korzystną alternatywą dla drogich podzespołów z ASO. Niestety, nieautoryzowane odpowiedniki to loteria – niektóre działają, a inne są niekompatybilne z pojazdem. Aby mieć pewność, że podzespół będzie idealnie pasował do samochodu, warto zainwestować w część po regeneracji.

Regenerowane części do aut – dlaczego warto?

Regeneracja części zamiennych to coś więcej niż sposób na oszczędzanie. Wiele osób decyduje się na zakup odnowionych podzespołów ze względów ekologicznych – zamiast zaśmiecać środowisko złomem, lepiej dać mu drugie życie. Zarówno czołowi producenci samochodów, jak i renomowani dystrybutorzy części zamiennych, coraz częściej wdrażają programy wymiany, które polegają na sprzedaży podzespołów po regeneracji pod warunkiem zwrotu niesprawnego elementu. Nie trudno zauważyć, że regenerowane części są poważną konkurencją dla zamienników – tym bardziej że odnowione produkty zawsze spełnią wymogi producenckie i będą takie same jak nowe elementy fabryczne.

Naprawa podzespołów samochodowych – jakie części można zregenerować?

Nie wszystkie części mogą być poddane procesowi regeneracji. Elementy jednorazowego użytku (świece zapłonowe) oraz podzespoły, które muszą spełniać surowe normy bezpieczeństwa (tarcze czy klocki hamulcowe), nie mogą być naprawiane i ponownie instalowane w pojeździe. Większość warsztatów i stacji obsługi, takich jak Ekofort Szymon Kadula, przeprowadza regenerację części silnika oraz jego osprzętu np. pomp wtryskowych, rozruszników czy alternatorów. Osobną kategorią jest regeneracja turbosprężarek. Usługi specjalistycznych stacji obejmują również naprawę elementów zawieszenia i układu napędowego.

Regeneracja podzespołów samochodów osobowych – dlaczego warto?

Ceny części samochodowych po regeneracji są zazwyczaj tańsze o 30-60 procent od oryginałów – im prostszy układ, tym większe oszczędności. Podzespoły naprawiane przez producentów są zazwyczaj droższe niż te poddawane regeneracji w prywatnych warsztatach i stacjach obsługi.

Szczególnie atrakcyjne pod względem cenowym są części do aut z silnikami Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ponieważ zaawansowana technologia praktycznie uniemożliwia ich naprawę w warsztacie, natomiast zakup nowych elementów jest niezwykle kosztowny.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas