Artykuł sponsorowany Regeneracja filtru cząstek stałych DPF

Regeneracja filtru cząstek stałych DPF

Filtry cząstek stałych DPF, to podzespoły montowane w układach wydechowych silników wysokoprężnych oraz benzynowych, w celu oczyszczania gazów spalinowych z tak zwanych cząstek stałych, do których zalicza się sadzę. Niestety konstruktorzy tego typu konstrukcji, tworzą obecnie wyroby, których żywotność jest ograniczona. Filtry DPF stosunkowo szybko się zapychają, co wymaga ich regenerowanie. Jeśli kierowca zaniecha tego typu procedury, może nawet uszkodzić silnik. W najmniej drastycznym przypadku, będzie musiał zaś wydać nawet przeszło 1000 złotych na nowy filtr – jazda bez niego grozi zaś w przypadku nowszych aut o wysokiej emisyjności, nawet mandatem w wysokości 500 zł!

Szkiełkowanie obudowy filtra oraz chemiczne czyszczenie

Jednym ze sposobów na regenerację zdemontowanego precyzyjnie filtra DPF, jest jego szkiełkowanie, a także chemiczne czyszczenie. Pierwszy proces dotyczy samej obudowy konstrukcji, a jest przeprowadzany w komorze umożliwiającej zastosowanie technologii strumieniowo-ściernej, z użyciem bardzo drobnych, szklanych kuleczek. Stal nierdzewna filtra, jest w tym kroku idealnie oczyszczana zewnętrznie z wielu zanieczyszczeń oraz nalotów.

Najważniejszym etapem regeneracji filtra DPF, jest jednak jego chemiczne czyszczenie w specjalnych pralkach. To one pozwalają wprowadzanie odpowiedniej chemii zarówno od części dolotowej, jak i wylotowej tak, aby całe jego wnętrze oraz każdy element został dokładnie oczyszczony. Tu warto podkreślić, że proces te jest bardzo krótki, a trwa najczęściej do 2 godzin. Po nim komponent jest suszony, a także diagnozowany.

Działania diagnozowania filtra DPF, polegają przede wszystkim na mierzeniu jego przepustowości powietrza. Istotne jest także przeprowadzenie oględzin wizualnych z użyciem specjalnej kamery inspekcyjnej.

Wypalanie warsztatowe filtra DPF

W niektórych przypadkach oczyszczenie filtra DPF, przeprowadzane jest w warunkach tzw. wypalania warsztatowego. Silnik podpinany jest pod specjalny komputer, który sztucznie wywołuje proces pracy tak, by cały zapewnić wysoką dawkę paliwa do cylindrów i wymusić wypalenie sadzy wewnątrz filtra. Można to porównać do działania– rekomendowanego – jazdy na dalszych trasach i przy większych prędkościach, które pomagają utrzymać filtr DPF w dobrym stanie.

Pamiętaj! Czyszczenie chemiczne jest znacznie bardziej wydajne, niż wypalanie serwisowe. Druga procedura jest jednak tańsza, ale należy ją powtarzać regularnie.

Precyzja, błyskawiczność i kompleksowość – zgłoś się do warsztatu Ekofort

Jeśli potrzebujesz pomocy dotyczącej regeneracji filtrów DPF, zgłaszaj się tylko do sprawdzonych zakładów mechaniki pojazdów, które wyposażone są w nowoczesną technologię. Precyzją działania, błyskawicznością przeprowadzania wszelkich prac, a także ich kompleksowością, wyróżnia się na rynku polecany warsztat CLEARDPF  który zajmuje się regeneracja każdego rodzaju filtrów cząstek stałych również euro 6

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas