Materiał Partnera
Regeneracja filtra cząstek stałych DPF

Regeneracja filtra cząstek stałych DPF

Regeneracja filtra cząstek stałych jest dla kierowców bardziej opłacalne, niż jego wymiana w przypadku całkowitego uszkodzenia. Ważne jest zatem, aby poddawać ten podzespół samochodowy okresowym przeglądom. W profesjonalnych warsztatach, które zatrudniają wyspecjalizowaną kadrę, a także posiadają nowoczesną technologię serwisową, uzyskasz również wskazówki, jak przedłużyć żywotność filtra cząstek stałych DPF w swoim samochodzie.

Diagnozowanie uszkodzeń

Pierwszym etapem przy regeneracji filtra cząstek stałych DPF, jest określenie stanu jego uszkodzenia. Proces diagnostyki jest poprzedzony bardzo precyzyjnym demontażem, a następnie wstępnym oczyszczeniem. To umożliwia zważenie filtra DPF, sprawdzenie jego stanu zużycia, zapchania kanalików, czy też występowania uszkodzeń mechanicznych. Na tym etapie diagnostyka oparta jest o wykorzystanie innowacyjnego sprzętu analityczno-pomiarowego, który pozwoli wszystkie parametry danego komponentu zapisać w specjalnym raporcie.

Procedura nagrzania filtru

Faza druga regeneracji filtra cząstek stałych DPF polega na umieszczeniu monolitu tegoż podzespołu samochodowego w specjalistycznym urządzeniu indukcyjnym, gdzie pozostaje on około przez dwanaście godzin. Ważne przy tym jest to, że warunki – temperatura, wilgotność itd. – są ściśle kontrolowane przez zautomatyzowaną aparaturę. Jest to bardzo ważne, aby nie uszkodzić konstrukcji monolitu, a także, aby nie utraciła ona swoich szlachetnych właściwości filtracyjnych.

Czyszczenie filtra

Kolejny etap związany z regeneracją filtra DPF polega na czyszczeniu podzespołu tak, aby wyeliminować z jego powierzchni wszelkie pozostałe nieczystości. Cały proces może różnić się w zależności od posiadanej przez dany zakład technologii. Na ogół jest to jednak płukanie wkładu filtra DPF za pomocą roztworu specjalistycznej chemii wtłaczanej do jego środka pod odpowiednim, stale dobieranym przez komputer ciśnieniem. Musi to następować w określonych odstępach czasu.

Testy sprawnościowe

Po dokonanym czyszczeniu filtra DPF, a czasem także po szkiełkowaniu jego obudowy, dochodzi się do fazy testowej. Przy pomocy odpowiednich urządzeń diagnostycznych po raz kolejny przeprowadza się analizy sprawnościowe. Podawane ocenie są między innymi wartości tzw. ciśnienia różnicowego (różnica pomiędzy ciśnieniem powietrza przed i za filtrem). Jeśli wszystkie parametry nie odstępują od norm użytkowych, filtr może być ponownie zamontowany w samochodzie. W innym wypadku proces regeneracyjny musi zostać powtórzony.

Raport przeprowadzonej regeneracji

Podmioty zajmujące się regeneracją filtrów DPF, są zobowiązane do przygotowania raportu z całego procesu i wydania odpowiedniego certyfikatu. O najwyższy komfort swoich klientów dbają zatem specjalistyczne placówki takie, jak m.in. warsztat Regeneracja DPF Tomasz Słomiński, który znajdziesz we Wrocławiu!

Opracowanie:

Podziel się