Artykuł sponsorowany Przyciemnianie szyb foliami – co warto wiedzieć?

Przyciemnianie szyb foliami – co warto wiedzieć?

Przyciemnianie szyb foliami jest dzisiaj wśród kierowców bardzo popularną praktyką. Auta z przyciemnioną tylną oraz bocznymi szybami wyglądają na bardziej eleganckie czy sportowe. Zwiększa się również komfort jazdy podczas intensywnych upałów. Pamiętać jednak należy o tym, aby folie wypełniały odpowiednie przepisy prawa drogowego.

Ważne jest m.in. to, aby folie nie zaciemniały szyb w 100%. Byłoby to niebezpieczne dla ruchu drogowego. Szczególnie uwagę na to należy zwrócić przy przeszkleniach bocznych i przy określaniu miejsc tzw. martwego pola. Z dobrą pracownią autodetailingu oraz car wrappingu dobrać można jednak odpowiednie folie – tanie, zgodne z obowiązującymi normami oraz podwyższające piękno i funkcjonalność auta.

Do czego służą folie przyciemniające szyby?

Folie przyciemniające szyby często zwane są również foliami przeciwsłonecznymi. Wbrew pozorom nie tylko służą do wizualnego odświeżania auta, ale mają wiele innych zastosowań. Blokują one promienie UVA i UVB, które są główną przyczyną blaknięcia materiałów wykończeniowych wnętrza. Dzięki nim tapicerka może zachować intensywność swojego koloru przez wiele lat. Dodatkowo zapewniają pożądany latem efekt chłodu oraz izolują termicznie kokpit podczas zimy. Wpływają zatem na komfort użytkowania samochodu.

Najlepsze folie zaprojektowane są tak, aby nie zakłócać działania urządzeń elektronicznych oraz GPS-ów. Chronią pasażerów na tylnych siedzeniach przed nadmiernym ciepłem i oślepieniem. Jest to istotne również dla kierującego pojazdem, który wbrew powszechnym mitom ma lepszy ogląd sytuacji za i obok pojazdu.

Decydując się na folie przeciwsłoneczne marek premium, można liczyć również na dodatkową ochronę szyb przed zbiciem. Testy wykazują, iż dobra folia nawet podczas wypadku ogranicza rozprysk szkła oraz procent uszkodzonej powierzchni szyby.

Przyciemnianie szyb a polskie prawo

Polskie prawo dokładnie reguluje możliwości przyciemniania szyb przez kierowców. Najważniejsze regulacje można znaleźć w normie BN-76/3626-07, w Ustawie prawo o ruchu drogowym (art. 66), a także w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku.

W uogólnieniu polscy kierowcy nie powinni przyciemniać szyby czołowej. Przednie szyby boczne powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 70%. Uwzględnić przy tym należy poziom fabrycznego przyciemnienia szyby, który często wynosi około 10%. Jeśli chodzi zaś o szyby tylne oraz tylne boczne, restrykcje nie są tak silne. Stosowane mogą być nawet folie w 100% zaciemniające, ale najczęściej stosowane są te zaciemniające od 70 do 90%. Produkty te muszą mieć ważny atest Instytutu Szkła oraz Ceramiki ISiC.

Gdzie udać się na przyciemnianie szyb?

Przyciemnianie szyb to zadanie dla specjalistów car wrappingu oraz autodetailingu zewnętrznego. Takich ekspertów znaleźć można w zakładzie PitiSimonDetailing, który idealnie dobiera rodzaj folii do typu auta, potrzeb klienta oraz przepisów prawa. Sam proces przyciemniania jest dość prosty. Odbywa się w trzech etapach:

  • odtłuszczania szyb,
  • przygotowywania formatki,
  • nakładania folii na szybę.

Dobry zakład jest w stanie wykonać usługę w zaledwie kilka godzin, zapewniając kilkunastomiesięczną gwarancję. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas