Artykuł sponsorowany Naprawiać czy regenerować?

Naprawiać czy regenerować?

Współczesne samochody w przeciwieństwie do swoich starszych odpowiedników składają się już nie z setek, lecz z tysięcy współpracujących ze sobą części. Są przez to dość mocno podatne na usterki. Ceny części samochodowych, szczególnie tych odpowiedzialnych za pracę silnika lub przeniesienie napędu, potrafią przysporzyć finansowych problemów. Pojawia się jednak możliwość regeneracji części. Czym jednak jest regeneracja i gdzie jej dokonać?

Regeneracja pompowtryskiwaczy

Należy zacząć przede wszystkim od tego, że nie każdą część można poddać regeneracji. Nawet gdy będzie ona należała do grupy części, które mogłyby być regenerowane, wszystko zależy od stanu, w jakim się znajduje. Regeneracja jest długotrwałym procesem, który ma na swoim celu przede wszystkim zniwelowanie efektów eksploatacyjnych i przywrócenie części do stanu zbliżonego z poprodukcyjnym. Oceny tego, czy dana część nadaje się do regeneracji, można dokonać jedynie w renomowanych warsztatach samochodowych. Do takich z pewnością należy firma Motokris. Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu oraz wykwalifikowanej kadrze pracowniczej firma świadczy usługi regeneracyjne na najwyższym poziomie.

Jeżeli chodzi o części, które najczęściej podlegają regeneracji, są to pompowtryskiwacze w silnikach diesla. Popularne pompowtryski to urządzenia odpowiedzialne za hydrauliczny wtrysk paliwa w silnikach o zapłonie samoczynnym. Ze względu na ogromne ciśnienie panujące w pompowtryskiwaczu jest to rzecz, która zużywa się wraz z upływem kilometrów. Regeneracja tego elementu jest rozsądnym wyjściem, ponieważ ceny nowych oscylują w granicach kilku tysięcy złotych za sztukę. Jakie jeszcze części warto poddać regeneracji?

Regeneracja koła dwumasowego

Zamachowe koło dwumasowe stosowane przede wszystkim w jednostkach wysokoprężnych odpowiedzialne jest na tłumienie drgań związanych z pracą silnika. O elemencie tym słyszeli na pewno wszyscy posiadacze silników diesla. Dlaczego? Otóż dlatego, że jego wymiana potrafi skutecznie pozbawić kierowców nadwyżek posiadanych oszczędności. Dzieje się tak dlatego, że wymiana koła dwumasowego powinna być powiązana z jednoczesną wymianą sprzęgła, co może wiązać się z wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych.

Przed zakupem warto udać się do wyspecjalizowanego warsztatu, w którym fachowcy stwierdzą, czy element nadaje się do regeneracji. Choć również nie będzie to zabieg tani, można w dość prosty sposób ograniczyć wydatki o połowę.

Bez względu na to, którą z części oddaje się do regeneracji, najważniejsze jest to, aby dokonać jej w renomowanym warsztacie z dużym doświadczeniem. Regeneracja współczesnych części wymaga zarówno odpowiedniej wiedzy, jak i specjalistycznego zaplecza technicznego, na które mogą pozwolić sobie tylko najlepsi.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas