Artykuł sponsorowany Najczęstsze usterki w używanych samochodach

Najczęstsze usterki w używanych samochodach

Kupno używanego samochodu to duże wydarzenie w naszym życiu. Godziny poszukiwań najlepszej oferty, wyjazd po zakup, podpisanie umowy i… pierwsza jazda nowym, własnym samochodem. Na początku niemal zawsze wszystko jest w porządku, jednak z czasem mogą pojawić się pewne problemy. Przyjrzyjmy się więc jakie są najczęstsze usterki w używanych samochodach. 

Klimatyzacja

Czym nowszy samochód, tym większe możliwości, wygoda, ale również znacznie bardziej zaawansowana technika. Raporty ekspertów oraz własne doświadczenie pracowników pokazuje, że klimatyzacje są jedną z najczęściej występujących awarii w samochodzie. Często ta usterka jest ukrywana jeszcze przed zakupem samochodu. Odpowiada ona za regulację temperatury wewnątrz samochodu. Głównie jest jednak odpowiedzialna za to, aby w samochodzie nie stało się zbyt ciepło – przy wysokich temperaturach po prostu włączamy klimatyzację. Najczęstszymi problemami są: samoczynne wyłączanie się klimatyzacji, problem z cyrkulacją powietrza z powodu zanieczyszczonego filtra lub z regulacją.

Problemy z ABS

Trudno sobie wyobrazić jazdę samochodem bez ABSu. Niestety, jest on często ukrywaną usterką, którą w najgorszym wypadku możemy odkryć w bardzo nieprzyjemnych okolicznościach – przy wypadku drogowym. Najczęstszym problemem związanym z ABS są psujące się czujniki umieszczone w kołach, awarie sterowników lub elektrozaworów pompy. W zależności od rodzaju usterki, koszty mogą wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.

Profesjonalny warsztat w Radomiu

Samochody są dziś najpopularniejszym środkiem transportu wykorzystywanym na co dzień przez liczne miliony Polaków. Nie ma więc możliwości, aby nie zdarzały się awarię. Z pomocą mogą jednak przyjść fachowcy z Auto-Serwis. Diagnostyka i mechanika pojazdowa. S. Knieć, którzy w kompleksowy sposób przeprowadzą diagnostykę samochodową oraz rozwiążą problem.

Wspomaganie układu kierowniczego

Jeszcze kilkanaście lat temu ciężko było spotkać dużą liczbę samochodów wyposażonych we wspomaganie układu kierowniczego. Dziś jest to standard dla niemal wszystkich modelach. Jest bardzo pomocne, jednak również narażone na liczne awarie. Kompleksową naprawą zajmie się diagnostyka i mechanika pojazdowa. S. Knieć. Pojawienie się takiego problemu może wiązać się z kosztem kilkuset złotych w przypadku starszych samochodów (wyposażonych w pompy hydrauliczne), a w przypadku nowszych egzemplarzy do nawet kilku tysięcy złotych (gdy konieczna jest naprawa całego systemu elektrohydraulicznego). Wyraźnym znakiem ostrzegawczym dla kierowcy powinny być już pierwsze zauważone problemy ze skręcaniem.


Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas