Artykuł sponsorowany Najczęstsze usterki klimatyzacji w samochodach

Najczęstsze usterki klimatyzacji w samochodach

Dopóki działa bez zarzutów, czyni jazdę samochodem przyjemną. Kiedy jednak klimatyzacja zaczyna szwankować, okazuje się, że wysoka temperatura w kabinie znacznie obniża komfort podróżowania. W przypadku samochodów-chłodni może również powodować spore straty towaru. Przedstawiamy listę najczęstszych usterek klimatyzacji i podpowiadamy, jak ich unikać.

Awarie zazwyczaj trudno przewidzieć. Z założenia są niespodziewane i krzyżują plany. Jednak w przypadku klimatyzacji wielu usterek można uniknąć. Wystarczy wykonywać regularne, coroczne przeglądy i nie dopuszczać do zbyt dużego spadku czynnika chłodniczego. Warto też przestrzegać kilku innych zasad, o których często zapominają zmotoryzowani.
W przeciwnym razie może dojść do obniżenia wydajności pracy klimatyzacji, a nawet jej uszkodzenia. Naprawa czy regeneracja kompresorów i sprężarek pozwala wyeliminować usterki, a także zoptymalizować pracę całej instalacji.

Dlaczego klimatyzacja się psuje?

Psucie się klimatyzacji to bardzo ogólne pojęcie. Kryją się pod nim nie tylko usterki mechaniczne, ale też te wynikające z naturalnej, całorocznej eksploatacji systemu. Mogą nie dawać objawów, przynajmniej na początku. Zanim klimatyzacja całkiem przestanie działać, najpierw stopniowo obniża się siła nawiewu i jego efektywność. Pojawiają się też inne symptomy, np. niemiły zapach czy reakcje alergiczne u któregoś z pasażerów (najczęściej kichanie, ale też kaszel czy łzawienie oczu). Nie należy bagatelizować nieprawidłowej pracy klimatyzacji. Na tym etapie do przywrócenia jej pełnej sprawności może być potrzebne tylko wyczyszczenie elementów lub uzupełnienie czynnika chłodzącego (rocznie ubywa go około 10-15% — to strata, którą należy wyrównywać).

Najczęstsze awarie klimatyzacji

Osoby, które zgłaszają się do firmy IGLOCAR, aby skorzystać z opcji naprawy klimatyzacji lub regeneracji kompresora, najczęściej mają problemy z:

  • uszkodzoną chłodnicą klimatyzacji (skraplaczem, który znajduje się z przodu i może korodować lub brudzić się),
  • parownikiem, w którym panuje wilgotne środowisko, idealne do namnażania się grzybów i bakterii, będących źródłem nieprzyjemnego zapachu w kabinie,
  • nieszczelnością układu, którą można sprawdzić przez napełnienie azotem i barwnikiem,
  • niskim stanem czynnika chłodzącego, co w efekcie może powodować uszkodzenie sprężarki,
  • uszkodzonym kompresorem lub wentylatorem.

Rozwiązaniem wielu problemów będzie uzupełnienie czynnika chłodzącego i oczyszczenie klimatyzacji. Kiedy to okaże się niewystarczające, być może serwisant zasugeruje wymianę, naprawę lub regenerację konkretnych części, które zawodzą.

 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas