Artykuł sponsorowany Najczęstsze przyczyny awarii quadów – co warto wiedzieć o naprawie?

Najczęstsze przyczyny awarii quadów – co warto wiedzieć o naprawie?

Pojazdy ATV, zwane powszechnie quadami, to wszechstronne pojazdy wykorzystywane przede wszystkim w celach sportowych i rozrywkowych, znacznie rzadziej do pracy. Mimo, że poszczególne modele quadów się od siebie różnią, to awarie w ich przypadku na ogół wyglądają podobnie. Co zatem warto wiedzieć o ich naprawie? Co się najczęściej psuje w quadach?

Pięta achillesowa

Koła quadów najczęściej są  napędzane pasem lub łańcuchem. I to właśnie ten element w quadach psuje się najczęściej: układ przeniesienia napędu. Dzieje się tak dlatego, że taki układ narażony jest na działanie podłoża – kamieni, piachu, błota czy wody. Poza tym co jakiś czas wymiany wymaga układ napędowy. W przypadku quadów dość często psuje się również napinacz łańcucha, a w szczególności rolka napinacza. Dobrej jakości łańcuch to koszt przynajmniej kilkudziesięciu złotych. Z kolei za napinacz na ogół trzeba zapłacić około 50 złotych, nieco tańsze są same rolki. Większe wymagania cenowe mają oczywiście pojazdy markowe. Na uszkodzenia narażony jest ponadto układ kierowniczy. Z uwagi na silne naprężenia szybko zużywają się  końcówki drążków kierowniczych. W tym przypadku cena wynosi nawet sto kilkadziesiąt złotych. Są to części wykonane z metalu i gumy, która to dość szybko może zacząć pękać. Cokolwiek by to nie było, lepiej nie brać się za naprawę samemu, tylko powierzyć ją specjalistycznym serwisom quadów, np. firmie Primajet.

Najszybciej zużywające się elementy

Warto pamiętać o tym, że w czasie przejażdżek quadem mocno pracują wszystkie elementy zawieszenia. Dlatego normalną koleją rzeczy jest to, że po jakimś czasie użytkowania wymiany wymagają amortyzatory. W przypadku tańszych modeli cena amortyzatorów wynosi kilkadziesiąt złotych za sztukę. Markowe quady wymagają większych nakładów cenowych – do kilkuset złotych za sztukę.

W quadzie, jak w każdym innym pojeździe, przychodzi również czas na awarię silnika. Jednak trudno ocenić, który jego element zepsuje się jako pierwszy. W starszych maszynach niekiedy regulacji wymaga gaźnik. Poza tym w przypadku quadów z wtryskiem bezpośrednim może dojść do awarii zasilania paliwem. Regularnie warto też sprawdzać poziom oleju czy stan świec. Warto przy tym wiedzieć, że najgorsze jest uszkodzenie fizyczne quada, o co niestety nietrudno podczas wyczynowej jazdy. Karoseria tego typu pojazdów wykonana jest bowiem z nowoczesnego plastiku. Jednak nie każde uszkodzenie uniemożliwia dalszą jazdę. Poważnym uszkodzeniem jest dopiero wygięta rama. W zasadzie nie pozwala ona na dalsze i bezpieczne użytkowanie pojazdu ATV.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas