Materiał Partnera
Motocykle do turystyki szosowej – przegląd

Motocykle do turystyki szosowej – przegląd

Motocykle do turystyki szosowej pozwalają na wielogodzinną, komfortową jazdę. W odróżnieniu od miejskich ścigaczy, jeździ się na nich w bardziej odprężonej pozycji (wyprostowanej), mają dobrą, wysoką osłonę przed wiatrem i możemy do nich zamocować sakwy na bagaże (niektóre modele oferują kufry montowane fabrycznie). Zapraszamy na subiektywny przegląd motocykli szosowo-turystycznych.

Yamaha Tracer 700 i Tracer 900

Pierwsze wybrane do naszego przeglądu motocykle turystyczno-szosowe to bracia z rodziny Yamahy: Tracer 700 i 900. Mniejszy z nich, Tracer 700 jest motocyklem bazującym na modelu MT-07, który nieźle namieszał na rynku motocykli i był prawdziwym hitem sprzedażowym. Większy, Tracer 900 to konstrukcja, która wywodzi się z MT09.

Tracer 700

Motocykl Tracer 700 wykorzystuje dwucylindrowy silnik CP o pojemności 698 cm3, rozwijający moc 74 koni mechanicznych i wyciskający 68 Nm momentu obrotowego, który jest przenoszony przez 6-stopniową skrzynię biegów. Jego zaletami są przede wszystkim wygodna pozycja jazdy. Nie powinno to jednak dziwić, bo większość zmian w stosunku do MT-07 dotyczy właśnie nadwozia i zawieszenia, mającego kluczowy wpływ na komfort jazdy. Wpływają na to wysoko umieszczona kanapa i kierownica, umożliwiające jazdę w wyprostowanej pozycji.

Podsumowując, można powiedzieć, że Tracer 700 jest wszystkim co najlepsze z doskonale przyjętego motocykla MT-07 w turystycznej odsłonie, która została tak skonstruowana, żeby zapewnić nam jak najwięcej doznań z jazdy.

Dane techniczne: 74 KM, spalanie – 4,3 l, prędkość maksymalna 200 km/h.

Tracer 900

Tracer 900 to model dla prawdziwych zawodowców. Jest większy od 700-tki, a co za tym idzie jest również droższy, jednak zapewnia nam zupełnie inny komfort. Dzięki swojej konstrukcji, stanowi doskonałą propozycję dla każdego miłośnika motocyklowej turystyki i umożliwia komfortowe pokonywanie tysięcy kilometrów.

W tym modelu dość mocno wycięta po bokach szyba dobrze chroni przed naporem wiatru, a przeszczepiony z MT-09 silnik to niezawodna maszyna o mocy 115 KM, która płynnie przyśpiesza, z niewielkimi wibracjami i bez szarpania. Atutem tej konstrukcji jest też łatwe prowadzenie na zakrętach, co doceni każdy miłośnik jazdy po górskich serpentynach.

Dane techniczne: 115 KM, spalanie – 5,5 l, prędkość maksymalna ponad 200 km/h.

BMW F700GS

To gość trochę niedoceniany. Nie bryluje mocą, nie zachwyca wyglądem. Ma jednak w sobie to coś, co zawstydza większość konkurencji. To niezawodność, która sprawia że możesz jeździć nim bez przerwy i nigdy nie będziesz miał dość.

Podczas jazdy niczym Cię nie zirytuje, niczym nie rozdrażni. Jest solidny do bólu, tak samo jak duch jego niemieckich konstruktorów. Atutem F700GS jest też możliwość dodatkowego doposażenia wersji standardowej. Jeśli chcemy, możemy wybrać model, który będzie miał podgrzewane rączki kierownicy albo elektroniczne zawiadywanie zawieszeniem (pozwalające na pracę w trybie Sport, Normal lub komfort).

Od strony technicznej też prezentuje się zupełnie przyzwoicie: prędkość maksymalna 192 km/h, 75 KM i zużycie paliwa na poziomie 4,3 l.

BMW R1200GS

Jego atutami są wygodna pozycja, silnik z dużym potencjałem i mocne hamulce. Motocykliści często chwalą go także za zawieszenie, które dobrze pracuje na polskich, dość wymagających drogach. O ponadczasowości tego motocykla dobrze świadczy fakt, że wersja GS produkowana jest już ponad 30 lat i wciąż jest rozchwytywana na całym świecie.

Jak dodaje pracownik wypożyczalni motocykli ABACUS MOTORCYCLE RENTAL: To jedna z lepszych propozycji na rynku motocykli klasy adventure. Model ten jest tak równie dobry tak dla zjadaczy kilometrów, jak i dla globtroterów oraz osób, które mają w planie przemierzać Polskę od Tatr po Bałtyk bez odparzeń.

Dane techniczne: 125 KM, spalanie 5 l, prędkość maksymalna ponad 200 km/h.

Oczywiście to tylko kilka z propozycji motocykli turystyczno-szosowych i nie zamierzamy Cię do żadnej z nich namawiać. Uważamy, jednak, że każda z tych pozycji ma w sobie coś ciekawego i warto, żebyś miał je na względzie szukając idealnego motocykla turystycznego. 

Podziel się