Artykuł sponsorowany Montaż instalacji LPG do silnika TFSI – czy warto?

Montaż instalacji LPG do silnika TFSI – czy warto?

Jeszcze do niedawna bardzo powszechny był montaż instalacji LPG do silników z wtryskiem pośrednim. Obecnie coraz więcej użytkowników decyduje się na założenie autogazu do silnika z bezpośrednim wtryskiem. Doskonałym tego przykładem jest jednostka napędowa TFSI opracowana przez koncern VAG. W przygotowanym artykule sprawdzamy, jak wygląda montaż LPG w silniku z bezpośrednim wtryskiem i czy warto zdecydować się na taki krok.

Jak działa instalacja LPG w silniku benzynowym?

Instalacja LPG pozwala na efektywne spalanie gazu w jednostce napędowej zasilanej benzyną. Zadaniem układu jest dostarczenie optymalnej dawki gazu zamiast benzyny. Identyczny sposób pracy sprawia, że instalacja LPG może być założona w każdym silniku z zapłonem iskrowym. Nowoczesne układy są dostosowane do jednostek o zróżnicowanej konstrukcji. Doskonale sprawdzają się zarówno w starszych typach, jak i nowoczesnych silnikach. Wraz ze wzrostem poziomu skomplikowania motoru rośnie rola optymalnego doboru instalacji oraz jej montażu. W szczególności dotyczy to jednostek z wtryskiem bezpośrednim. Do tej pory panuje obiegowa opinia, że tego typu jednostki nie nadają się do montażu autogazu. W praktyce jest ona wyłącznie efektem źle dobieranych komponentów instalacji oraz błędów na etapie montażu.

Jak zamontować instalację LPG w silniku z bezpośrednim wtryskiem?

Silniki z wtryskiem bezpośrednim oznaczane są symbolami TSI, FSI, TFSI, GDI, T-GDI, EcoBoost, SkyActiv, TCE, DIG, DIG-T, DISI, JTS, TBI oraz SIDI. Czy w jednostce TFSI LPG będzie równie wydajne jak w jednostce z wtryskiem pośrednim? Założenie instalacji LPG w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komór nie powoduje zagrożenia dla jego trwałości i kultury pracy. Wymaga jednak doboru instalacji dopasowanej do konkretnego typu jednostki napędowej.

Wtryskiwacze benzynowe umieszczane w komorach spalania są narażone na negatywny wpływ wysokiej temperatury oraz produktów spalania. Z tego powodu otrzymują podczas pracy minimalne dawki benzyny, która ma chłodzić i jednocześnie czyścić ich głowice. Ponadto w jednostkach z wtryskiem bezpośrednim układ nie powinien na stałe wyłączać wtryskiwaczy. W zależności od jakości instalacji LPG algorytm sterujący tym procesem może zużywać różną ilość benzyny. W standardowych instalacjach jest to nawet 15-30%. Wybór wysokiej klasy instalacji LPG dopasowanej do typu jednostki napędowej może obniżyć te wartości do 5-15%. Koszt montażu autogazu w silniku TFSI zwraca się już po 16 miesiącach. Wysokiej jakości instalacja pozwala wygenerować oszczędności sięgające blisko 3,5 tysiąca złotych rocznie.

Praktyka pokazuje, że trudność montażu instalacji LPG w silnikach z wtryskiem bezpośrednim wynika wyłącznie z nieprawidłowego doboru komponentów oraz błędów montażowych. Kluczem do sukcesu jest wybór sprawdzonego dostawcy usługi. Firma ALEX z Białegostoku produkuje nowoczesne instalacje LPG do aut wyposażonych w silniki z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim. Sieć 150 rekomendowanych warsztatów zapewnia fachowe doradztwo w zakresie wyboru odpowiedniej instalacji do silnika TFSI. Ponad 300 tysięcy sprzedanych układów LPG i wdrożenie autorskich rozwiązań daje gwarancję niezawodności oraz wydajności ekonomicznej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas