Artykuł sponsorowany Montaż i legalizacja tachografów  z firmą Traktest

Montaż i legalizacja tachografów z firmą Traktest

Tachograf to jeden z kluczowych elementów wyposażenia aut, którymi poruszają się zawodowi kierowcy. Wymóg posiadania tachometru obowiązuje w pojazdach mechanicznych, których dopuszczalna masa z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony. System kontroli pracy osoby prowadzącej pojazd wskazuje takie parametry jak okres jazdy czy czas postoju. Choć od tej reguły są wyjątki, to warto zapoznać się bliżej z samochodowym systemem monitorowania.

Rodzaje tachografów

W czterokołowcach wykorzystywanych do transportu towarów lub przewozu ludzi możemy spotkać się z dwoma rodzajami tachografów: urządzeniem analogowym oraz cyfrowym. Praca pierwszego z nich opiera się na przekazie danych o ilości impulsów z czujnika ruchu, który jest zamontowany w skrzyni biegów. Zapoznanie się z wartościami liczbowymi umożliwia przeliczenie przesłanego sygnału na przebyte kilometry.

Zdecydowanie częściej można się jednak spotkać z nowoczesnymi tachometrami cyfrowymi. Jego największym atutem jest możliwość jasnej pod kątem prawnym pracy w podwójnej obsadzie: do specjalnej kieszonki wkłada się kartę przypisaną do kierowcy, który akurat prowadzi pojazd, by w momencie, w którym nastąpi zmiana, zastąpić ją identyfikatorem zmiennika. Na tej podstawie dzienny okres rozliczeniowy, z 24 godzin w przypadku jednej osoby pokonującej trasę, przedłuża się do 30 godzin.

Tachograf cyfrowy to ułatwienie nie tylko dla pracownika, ale również dla firmy przewozowej, a także dla zespołu logistycznego.

Czy każdy samochód musi być wyposażony w tachograf?

Jak już zostało wspomniane, auta, których masa razem z załadunkiem przekracza 3,5 tony, powinny zostać wyposażone w monitoring czasu pracy. Od tej reguły są jednak wyjątki, a jest nim między innymi sytuacja, w której mamy do czynienia z prywatnym przewozem towarów nieprzeznaczonych na handel. Tachografu nie trzeba instalować także wtedy, kiedy auto należy do wyspecjalizowanej pomocy technicznej, ale też w samochodach ciężarowych służących do nauki jazdy.

Warto wiedzieć, że urządzenie służące do rejestrowania aktywności kierowcy, a także trasy, jaką pokonał samochód, a także dokonania zapisu kierowcy trzeba legalizować co dwa lata. W tym celu należy udać się do serwisu, który ma stosowne zezwolenie wydane przez Prezesa Głównego Urzędu Miar. Takim upoważnieniem może poszczycić się firma Traktest z główną siedzibą w Łodzi i oddziałem w Pabianicach.

Aby praca kierowcy zawodowego przebiegała sprawnie, a przede wszystkim bezpieczne, konieczne jest ciągłe kontrolowanie czasu jego pracy. Dzisiaj taki monitoring umożliwiają nowoczesne tachografy.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas