Materiał Partnera
Jak przebiega regeneracja wtryskiwaczy Common Rail?

Jak przebiega regeneracja wtryskiwaczy Common Rail?

Nie ulega wątpliwości, że awarie wtryskiwaczy Common Rail zdarzają się nawet we współcześnie produkowanych silnikach Diesla. Zakup nowych wtryskiwaczy tego typu to zazwyczaj duży wydatek, przez co w naturalny sposób szukamy alternatyw. Na szczęście wtryskiwacze można regenerować, co znacznie obniża koszty powrotu pojazdu do sprawności. Jeżeli posiadamy samochód z dieslem, warto uzbroić się w wiedzę na temat regeneracji wtryskiwaczy.

Dwa rodzaje wtryskiwaczy – różne ceny regeneracji

Starsze diesle oparte są o wtryskiwacze elektromagnetyczne, jednak współcześnie rozwiązanie to zanikło na rzecz wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Są znacznie sprawniejsze, ale także niestety znacznie droższe – tak w kupnie, jak i regeneracji. Mimo wszystko układy wtryskowe potrafią kosztować naprawdę różnie. Wiele jest tutaj uzależnione od marki samochodu, a czasem nawet konkretnego modelu. Nawet jeżeli dwa silniki o podobnej budowie i mocy mogą mieć zupełnie inne wtryskiwacze. Nie ma co do tego reguły i dlatego w przypadku problemów z wtryskiwaczami Common Rail najlepiej udać się do warsztatu wyspecjalizowanego w ich regeneracji – takiego jak warsztat Marpio działający na terenie Pabianic. Zasadniczo uznaje się, że wtryskiwacze tańsze mogą sprawiać więcej problemów i częściej podlegają wymianie lub naprawie. Naprawdę dobry układ wtryskowy bez problemu wytrzyma nawet ponad dwieście tysięcy przejechanych kilometrów, więc warto rozważyć ten fakt, jeśli nasze wtryskiwacze odmówią posłuszeństwa.

Awaria wtryskiwacza – schemat postępowania

Nawet jeżeli awarii ulegnie jeden wtryskiwacz, jego wadliwe działanie wpływa na pozostałe, dlatego należy wymienić lub zregenerować je wszystkie. Oszczędzimy sobie w ten sposób kolejnej wizyty w warsztacie samochodowym. Takie postępowanie pozwala także na obniżenie kosztów, bo jeżeli zajmiemy się od razu kilkoma wtryskiwaczami, możemy liczyć na korzystne upusty. Mimo wszystko nowe wtryskiwacze potrafią kosztować nawet ponad tysiąc złotych za sztukę, a jeśli mamy ich w aucie cztery lub więcej, to jasne, że rozważymy regenerację. Formalnie pozwala ona na osiągnięcie całkowitej sprawności wtryskiwaczy, jednak sam proces jest bardzo skomplikowany, wymagając wiedzy, fachowego podejścia i mnóstwa czasu. Wtryskiwacz jest rozkładany na części i dokładnie sprawdzany. Wadliwe elementy są wymieniane, a później cały układ podlega testom. Na końcu nadawany jest mu indywidualny kod, który pozwala na komunikację ze sterownikiem.

Opracowanie:

Marpio Diesel Serwis Piotr Gruchot

Pabianice , Żwirki i Wigury 19A

Podziel się