Artykuł sponsorowany Jak kupić komplet opon letnich?

Jak kupić komplet opon letnich?

Nowy komplet opon letnich często należy zakupić po około 2-4  latach eksploatacji. Przyjmuje się, że bieżnik, nie powinien być płytszy, niż 3-4 milimetry. Zważywszy na fakt, iż kupno nowego ogumienia może być dla nas dużym wydatkiem, warto zapoznać się z trzema segmentami cenowymi: 200, 300 i 500 złotych za jedną oponę w przybliżeniu.

Jak dobrać oponę letnią?

Wbrew pozorom dobór opon letnich – a także zimowych – to ciężkie zadanie, zwłaszcza dla początkujących kierowców, bądź tych, którzy nie są zainteresowani szeroko pojętą motoryzacją. Co zatem w takim wypadku zrobić? Przede wszystkim udajmy się do profesjonalnego zakładu mechaniki pojazdów, który ukierunkowany jest na dystrybucję opon, a także na spory wachlarz usług wulkanizacyjnych – od wymiany ogumienia z zimowego na letnie (i na odwrót), przez geometrię kół, po wymianę tarczy hamulcowych i klocków. To właśnie dobry wulkanizator określi, jakie opony będą idealne dla naszego modelu samochodu, jego wydajności i mocy silnika, czy też do naszego stylu jazdy. Jeśli bowiem często wyruszamy na trasy pozamiejskie, a nasz sposób prowadzenia auta jest agresywny – np. krótka droga hamowania, ostre pokonywanie zakrętów, gwałtowne przyśpieszenia – nasz pojazd z pewnością potrzebuje ogumienia klasy premium!

Opony za 200… 300… a może za 500 złotych?!

Dzisiaj oponę letnią można bez problemy kupić w stanie fabrycznie nowym, nawet za 200 złotych. Przykładami są modele: Sava Intensa HP 185/65R14 86H, Star Performer UHP 185/55R15 82V MFS, Sailun Atrezzo Eco 165/70R14 85T XL, czy Viking CityTech II 195/60R15 88V. Ogumienie to produkowane jest zatem przez mniej znanych producentów, którzy tworzą średniej klasy opony, głównie przeznaczone do mniejszych aut i eksploatowanych w niższym zakresie. Świetną alternatywą, jest rozwiązanie łączące atrakcyjną cenę ze znacznie wyższą jakością! Opony do około 300 złotych, które warto kupić to m.in. Insa Turbo Ecosaver 195/60R15 88H,  Insa Turbo T-2 155/70R13 75T, czy tańsze z modeli Bridgestone, Dębica, Barum oraz Continental. Jeśli chodzi zaś o przedział cenowy 500 złotych i wzwyż, kupujmy tylko opony od dwóch ostatnich z wymienionych marek, a także od Goodyear, Pireli i Michelin.

Opony używane – polecana alternatywa

Wbrew pozorom używane opony nie należą do wysoko wyeksploatowanych, a ich pochodzenie jest różne – np. z aut testowych. Warto przy tym wiedzieć, że aby mogły zostać dopuszczone do wtórnej sprzedaży, muszą być odpowiednio przetestowane. Sprawdzane są dokładnie takie parametry, porównywane z tymi podanymi przez producenta, jak: indeks nośności i prędkości, profil, średnica, szerokość, rok produkcji, a także rodzaj i głębokość bieżnika. Wysokiej jakości i atrakcyjne cenowo opony zarówno używane, jak i całkowicie nowe, znajdziesz w zakładzie wulkanizacyjnym Opony Leon w Bydgoszczy

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas