Artykuł sponsorowany Historia marki Smart

Historia marki Smart

Smart to jedna z najmłodszych marek samochodowych na świecie. Charakterystyczne, niewielkie auta zagościły na drogach niecałe 20 lat temu.

Zaczęło się od zegarków

Początki marki Smart sięgają lat dziewięćdziesiątych. Inicjatorem stworzenia nowej, unikalnej linii samochodów, był szwajcarski biznesmen Nicolas Hayek. Co ciekawe, nie miał on wielkiego doświadczenia w branży motoryzacyjnej, a swój majątek zbudował na… produkcji zegarków. Właściciel firmy Swatch nie ustawał jednak w wysiłkach, prezentując koncepcję ,,kieszonkowego” auta kolejnym koncernom motoryzacyjnym.

Prostota kluczem do sukcesu

Recepta na sukces była prosta. Hayek marzył o stworzeniu niewielkiego pojazdu dla dwóch osób, z podręcznym bagażnikiem na zakupy. Konstrukcja miała być tania i bezpieczna w użytkowaniu. Po kilku latach poszukiwań, Szwajcar dopiął swego – jego projektem zainteresował się światowy koncern Daimler-Benz. Obie strony zawarły umowę, współtworząc w 1994 r. spółkę Micro Compact Car (MCC GmbH). Inżynierowie Mercedesa opracowali niezbędne elementy techniczne pojazdu, a wkrótce otworzono pierwszą fabrykę samochodów w Lotaryndze. W ten sposób narodziła się marka Smart – symbol funkcjonalnego minimalizmu. Jej nazwa, to połączenie dwóch pierwszych liter właścicieli (producenta zegarków Swatch i Mercedesa), a także słowa ,,art” (sztuka). Pozostała ona niezmieniona pomimo faktu, że sam Hayek szybko opuścił szeregi spółki MCC.

Wyjazd na ulice

Po 4 latach prac i wymyślaniu kolejnych prototypów, przyszedł rok 1998. To wtedy taśmy produkcyjne opuścił pierwszy, pełnoprawny model marki Smart – ForTwo. Wkrótce opracowano dwa kolejne typy pojazdów – ForFour (nazwa bywa myląca, gdyż samochód jest w stanie pomieścić nie 4, a aż 5 osób) i Roadster (2-osobowa wersja sportowa). Ich produkcja została jednak wstrzymana, z uwagi na problemy finansowe spółki. Trudności udało się przezwyciężyć, zmieniając przy okazji logo firmy i jej nazwę (na Smart GmbH).

Nowoczesność i funkcjonalność

XXI wiek to czas dynamicznego rozwoju marki Smart. Do produkcji oficjalnie wprowadzono modele ForFour i Roadster. Ten pierwszy doczekał się do chwili obecnej dwóch generacji. Ulepszeniu uległ również Smart ForTwo (od 2014 r. produkuje się już III generację). Współczesne samochody typu Smart cechują się nie tylko nowoczesnością, ale i funkcjonalnością, stanowiąc idealny środek transportu po zatłoczonych miastach. O zaletach pojazdów mogą przekonać się Państwo sami, odwiedzając autoryzowanego dealera marki Smart w Warszawie.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas