Artykuł sponsorowany Gdy w aucie zepsuje się silnik

Gdy w aucie zepsuje się silnik

Silnik, czy to w samochodach osobowych, ciężarowych, motocyklach, czy też we wszelkiego rodzaju maszynach jest ich sercem, o które powinno się dbać w sposób szczególny. To urządzenie energetyczne, które powoduje, że określony pojazd czy maszyna zaczynają żyć i mogą pokazać swoje możliwości. Ale są momenty, iż mimo najlepszych starań serce to zaczyna szwankować. I wtedy na pomoc przychodzi Mechanika Pojazdowa Robert Popiół ze Starego Jędrzejowa.

Wizyta w warsztacie samochodowym

I stało się. Silnik spalinowy w twoim pojeździe zaniemógł. Zauważyłeś, że od jakiegoś czasu zaczyna głośno chodzić, coś w nim niepokojąco stuka i dzwoni, a do tego na jego powierzchni pojawił się olej, który zostawił swoje ślady również na podłożu. W żadnym wypadku nie bagatelizuj tych objawów. Pewnikiem jest, że w takiej sytuacji silnik potrzebuje fachowej ręki, która spowoduje jego uzdrowienie i powrót do stanu używalności. Najlepiej skorzystać z usług dobrego warsztatu, który zatrudnia specjalistów z doświadczeniem  w naprawie silników spalinowych. Może się okazać, że po dogłębnym przyjrzeniu się urządzeniu, potrzebuje ono naprawy niewielkiej usterki, regeneracji jakiegoś elementu bądź całości albo kapitalnego remontu. W dobrym warsztacie mechanik przede wszystkim poinformuje o tym, co trzeba zrobić, wymieni wszystkie elementy, które tego wymagają, i będzie korzystał tylko z części oryginalnych.


Najczęstsze awarie silników spalinowych

Nowoczesne silniki znacznie mniej palą i mają o wiele większą moc niż te sprzed kilku lat. Niestety, przez to, iż są bardziej obciążone, narażone są na występowanie wszelkich awarii. Może nawet nie sam silnik się psuje, ale jego osprzęt. Jednak jego uszkodzenie ma bezpośredni wpływ na pracę silnika, która przebiega nieprawidłowo, oraz na problemu z rozruchem. Najwięcej usterek czy awarii związanych jest z elektroniką, na którą składają się czujniki, sterownik silnika i cewki zapłonowe. W czujniku może zepsuć się wał korbowy, wałki rozrządu, przepływomierz czy sonda lambda. Uszkodzenie sterownika może przyczynić się do nierównej pracy silnika i problemów z jego rozruchem. Przyczyny mogą leżeć w zamontowaniu w samochodzie instalacji LPG, ale nie tylko. Niewłaściwe umiejscowienie sterownika przez producenta czy też zużycie również wpływają na pojawienie się usterek. Jeśli twój samochód posiada silnik z bezpośrednim wtryskiem, powinieneś liczyć się z tym, że prędzej czy później zacznie dziać się coś niepokojącego. Najczęściej dochodzi do odkładania się na głowicy i zaworach niedopalonych cząsteczek benzyny i oleju silnikowego, czyli tzw. nagaru. Powoduje to zmniejszenie efektywności pracy układu napędowego przez zmniejszenie jego osiągów. Jeśli cząsteczki te nie zostaną odpowiednio wcześnie usunięte może dojść do uszkodzenia silnika. Awarii może ulec również przepustnica albo czujnik, który odpowiada za jej położenie, wówczas może gasnąć silnik podczas ruszania, wystąpić szarpanie w trakcie przyspieszania bądź mogą utrzymać się wysokie obroty przez dłuższy moment od zdjęcia nogi z gazu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas