Materiał Partnera Dlaczego warto badać swoje auto na hamowni?

Dlaczego warto badać swoje auto na hamowni?

Branża motoryzacyjna rozwija się bardzo prężnie. Jeszcze do niedawna samochody służyły nam tylko i wyłącznie jako środek transportu. Dziś, coraz więcej osób pragnie pogłębiać swoją wiedzę na ich temat i udoskonalać auta będące ich własnością. Różne formy tuningu stały się tak powszechne, że chętnie korzysta z nich przeciętny obywatel. Zwłaszcza jeśli chodzi o zwiększenie mocy silnika. Przedtem warto jednak zbadać auto na hamowni. Dlaczego?

Czym jest hamownia?

Można powiedzieć, że hamownia jest podstawowym narzędziem pracy fachowców, którzy specjalizują się w tuningu jednostek napędowych. Nie oznacza to wcale, że z tego urządzenia mogą korzystać tylko zwolennicy podobnych modyfikacji. Hamownia to stacjonarne lub mobilne stanowisko pomiarowe, które pozwala ocenić, jak zmienia się moc i moment obrotowy silnika w zależności od obrotów. Co ciekawe, takie badanie dostarcza mechanikom więcej informacji niż demontaż silnika.

Jakie są rodzaje hamowni?

Hamownie można podzielić na silnikowe i podwoziowe. Wśród tych ostatnich wyróżniamy jeszcze dwa typy –obciążeniowe i inercyjne. Badanie na hamowni silnikowej jest mniej popularne, ponieważ wymaga deinstalacji jednostki napędowej. Hamownie podwoziowe są zdecydowanie bardziej wygodne, choć zdaniem niektórych ekspertów – nieco mniej precyzyjne.

Badanie najlepiej przeprowadzić w sprawdzonym zakładzie mechaniki pojazdowej, który może pochwalić się nowoczesnym wyposażeniem i wysoko wykwalifikowanym personelem. Warto mieć na uwadze, że pomiar może zostać zafałszowany przez nieuczciwego mechanika. Dlatego unikajmy miejsc o niepewnej reputacji i podejrzanie niskich cenach.

Kiedy warto wykonać badanie na hamowni?

Jak informuje specjalista z zakładu TuningProject – badanie samochodu na hamowni jest zalecane przed i po przeprowadzeniu chiptuningu. W tym pierwszym przypadku fachowiec może sprawdzić, czy silnik auta nadaje się do modyfikacji. W tym drugim zaś jest w stanie ocenić, jak chiptuning wpłynął na poprawę parametrów jednostki napędowej.

Pomiar na hamowni rekomendowany jest też kierowcom, którzy podejrzewają, że silnik uległ jakiejś awarii oraz tym, którzy przestali odczuwać moc jednostki napędowej. Często nie oznacza to wcale problemów z silnikiem. Z czasem przyzwyczajamy się do osiągów naszego auta i tylko wydaje nam się, że „coś jest nie tak”. Krótka wizyta u wyspecjalizowanego mechanika pozwoli to zweryfikować. Z badania samochodu na hamowni warto też skorzystać po naprawie silnika. Zwłaszcza jeśli dotyczyła ona reperacji turbosprężarki lub wymiany elementów układu wtryskowego.

Opracowanie:

TunngProject

Strzegom , Rzeźnicza 1

Podziel się