Artykuł sponsorowany Co ile należy wymieniać pasek rozrządu? Podpowiadamy

Co ile należy wymieniać pasek rozrządu? Podpowiadamy

Na poprawną pracę silnika składa się właściwe funkcjonowanie kilku elementów. Jednym z nich jest pasek rozrządu. Jazda samochodem staje się niemożliwa, jeśli ten element ulega awarii. Tak jak inne części, pasek rozrządu zużywa się po jakimś czasie i należy go wymienić, w celu uniknięcia ryzyka całkowitego zerwania paska. Zatem, jak często należy wykonywać tego typu prace w naszym pojeździe?

Pasek rozrządu - ważny element silnika

Układ rozrządu odpowiada za sterowanie urządzeniami. Są to urządzenia, które zapewniają dopływ mieszanki paliwowo powietrznej i powietrza do cylindrów. Ich zadaniem jest także usuwanie spalin.

Silniki, które są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, rozrząd pełni funkcję napędzania pompy wysokiego ciśnienia. Rozrząd napędza również pompę wody, a dodatkowo zapewnia obieg cieczy chłodzącej. Jest odpowiedzialny również za napędzanie pompy oleju, której celem jest utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju silnikowego.bW klasycznych silnikach rozrząd usytuowany jest obok głowicy silnika. Koło pasowe łączy pasek albo łańcuch. Koło znajduje się na wale korbowych, wraz z kołem napędowym wałka rozrządu. W starszych modelach samochodów, do zadań wałka rozrządu należy również napędzanie palca rozdzielacza.

Pasek rozrządu znajduje się dokładnie na zewnątrz silnika, pod pokrywą ochronną, natomiast łańcuch rozrządu mieści się we wnętrzu silnika.

Odpowiedni czas na wymianę paska rozrządu

Nie ma konkretnego momentu, który można wskazać za właściwy na wymianę paska rozrządu. Dzieje się tak, ponieważ pasek rozrządu jest inny w każdym pojeździe. Znaczenie ma jakość paska i poprawność montażu tego elementu, dlatego jego wymianę warto zlecić doświadczonym mechanikom, na przykład z firmy Huzar z Wrocławia. Pasek rozrządu powinno się poddawać kontrolom w serwisie.

Producenci zwykle szacują żywotność paska rozrządu, niekiedy jednak te prognozy są zbyt optymistyczne. Twierdzą, że pasek rozrządu powinno się wymieniać po przejechaniu około 150-200 tysięcy kilometrów. W praktyce jednak, w większości przypadków do awarii paska rozrządu dochodzi o wiele szybciej.

Prosta zasada mówi, że pasek powinno się wymieniać wówczas, gdy jest zużyty. Nie ma jednak widocznych wyraźnych śladów jego zużycia, w odróżnieniu od łańcucha, który za pomocą charakterystycznego dźwięku, informuje właściciela samochodu o jego wzburzonym działaniu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas