Artykuł sponsorowany Cechy wyróżniające dobry serwis samochodowy

Cechy wyróżniające dobry serwis samochodowy

Prędzej czy później każde auto będzie wymagało naprawy. Kierowca stanie się więc klientem serwisu samochodowego. Jak spośród wielu propozycji wybrać ten właściwy warsztat? Przede wszystkim nie należy kierować się wyłącznie ceną usług. Znacznie ważniejsze są inne cechy wyróżniające dobry serwis samochodowy. Warto je poznać jeszcze przed wizytą u mechanika.

Pierwszy kontakt z serwisem

Naprawa samochodu to zadanie, które powinien wykonać specjalista. Przed pozostawieniem auta w warsztacie trzeba dowiedzieć się, czy wybrany mechanik rzeczywiście jest fachowcem. Pierwszą oznakę profesjonalizmu można wyczuć już podczas kontaktu telefonicznego. Przedstawiciel serwisu powinien być skupiony na zaoferowaniu klientowi najlepszego rozwiązania problemu.

Widoczną cechą dobrego warsztatu zajmującego się profesjonalną naprawą aut jest rzeczowa rozmowa telefoniczna. Wykwalifikowany mechanik samochodowy bez problemów odpowiada na pytania klienta. Nie sprawia mu problemu podanie terminu pierwszego spotkania, ewentualnej daty zakończenia prac oraz ich wstępnej ceny. 

Wizyta w serwisie samochodowym

Gdy potencjalny klient zjawia się w warsztacie samochodowym w wyznaczonym terminie, mechanik już na niego czeka. Ma też czas na dopełnienie wszystkich formalności. Takich jak bardzo ważny wywiad z właścicielem pojazdu. Fachowiec pyta o to, jak długo kierowca jeździ danym autem, czy były z nim już jakieś problemy, jakie naprawy przeprowadzano wcześniej itp. 

Wygląd części warsztatu, w której naprawiane są auta, wiele mówi o profesjonalizmie mechaników. Klienci muszą zwracać uwagę na porządek panujący w serwisie. Nie chodzi tylko o odkładanie narzędzi na wyznaczone miejsce. Ważne jest takie ustawienie aut, które nie grozi powstaniem dodatkowych usterek. Do tego wnętrza samochodów powinny być zabezpieczone przed zabrudzeniem i uszkodzeniami - podkreśla Jerzy Cabała z firmy Jerzy PTHU.

Formalności w serwisie samochodowym

Pozostawienie auta w warsztacie zawsze poprzedza wypełnienie dwóch ważnych dokumentów. Jeśli mechanicy o nich nie wspominają, należy zrezygnować z ich usług. Pierwszym dokumentem jest zlecenie naprawy. Zawiera takie informacje jak dane klienta, auta i warsztatu, cenę, datę zakończenia i wyniki diagnostyki. Zawiera też wykaz usterek i ich objawy. Każda zmiana w usłudze musi być konsultowana z klientem.

Drugim dokumentem jest protokół przyjęcia. On z kolei zawiera dane auta i opis jego stanu technicznego w chwili oddania do warsztatu. Uwzględnia wszelkie już zastane uszkodzenia karoserii i wnętrza. Wszystkie wspomniane cechy świadczą o profesjonalizmie oferowanym przez serwis samochodów.


Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas