Artykuł sponsorowany Awaria przepustnicy – regenerować czy wymienić?

Awaria przepustnicy – regenerować czy wymienić?

Przepustnica to jeden z najważniejszych komponentów silnika, który bezpośrednio odpowiada za doprowadzenie powietrza do cylindrów. Jako że element ten eksploatowany jest przy każdym uruchomieniu jednostki napędowej, jego żywotność określa się w przedziale od 120 do 200 tysięcy kilometrów. Po przekroczeniu tego limitu ryzyko pojawienia się awarii wzrasta. Jak zatem rozpoznać usterkę przepustnicy i w jaki sposób sobie z nią poradzić?

Jakie są objawy uszkodzenia przepustnicy?

Z rozpoznaniem awarii tego elementu może poradzić sobie każdy nawet mniej doświadczony kierowca. Przepustnica ma bowiem wpływ nie tylko na osiągi silnika, ale także na jego kulturę pracy. O czym konkretnie mowa? Po pierwsze, uwagę każdego właściciela powinna zwrócić sytuacja, w której auto po naciśnięciu pedału gazu, przyspiesza wyraźnie gorzej lub prawie wcale. Za dość niepokojące należy uznać także zjawisko falowania obrotów. Jeżeli wahnięcia wskazówki będą obejmowały zakres większy niż 100obr/min, należy jak najszybciej udać się na diagnostykę komputerową w celu sprawdzenia szczelność układu dolotu powietrza do komór spalania.

W niektórych przypadkach uszkodzona przepustnica może przyczynić się również do odczuwalnych drgań silnika. Bardzo charakterystycznym objawem awarii jest wzrost spalania. Jako że mieszanka paliwowo-powietrzna nie może zostać spożytkowana właściwie, jej cześć zostaje po prostu odprowadzona do wydechu. Przyczynami awarii są zazwyczaj czynniki takie jak gromadzący się we wnętrzu elementu olej oraz uszkodzenie elektrycznego czujnika otwarcia. Jak zatem poradzić sobie z problematyczną sytuacją?

Naprawiać czy wymienić?

Przepustnice należą do grupy części samochodowych, które można poddać procesowi regeneracji. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy. Usługa taka wykonywana jest szybko i w bardzo przystępnej cenie. Jednakże podzespoły regenerowane mają to do siebie, że niezwykle trudno przewidzieć, przez jak długi okres jeszcze posłużą. Dlatego za znacznie lepszy pomysł należy uznać wymianę przepustnicy. W tym miejscu pojawia się jednak pytanie, które stanowi największy dylemat wielu kierowców – na nową czy na używaną? Odpowiedź jest bardzo prosta. Jeżeli ktoś dysponuje kwotą wynoszącą od 1000 do nawet 2000 zł, powinien kupić oryginał prosto z fabryki.

Jeśli jednak posiadany budżet jest mniejszy lub samochodów ma już swoje lata, warto postawić na części używane. Rozbudowaną ofertę asortymentową w tym zakresie zapewnia firma Elgon. To właśnie tutaj właściciele aut mogą liczyć zarówno na atrakcyjne ceny, jak i indywidualne podejście do każdego zlecenia. Uzupełniane na bieżąco stany magazynowe pozwalają na dokonanie natychmiastowej transakcji, co w niektórych przypadkach okazuje się wręcz nieocenione.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas