Materiał Partnera Rola postprodukcji w tworzeniu spotów telewizyjnych

Rola postprodukcji w tworzeniu spotów telewizyjnych

Spot telewizyjny to jeden z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Służy on do promocji produktów i usług oraz ma na celu zachęcenie Klienta do dokonania zakupu danego produktu lub skorzystania z danej usługi. Spoty telewizyjne kreują świadomość marki na rynku i wpływają na podniesienie prestiżu przedsiębiorstwa. Jednak każdy film reklamowy, zanim trafi do telewizji, musi przejść przez proces postprodukcji. Sprawdźmy, jaka jest jej rola.

Czym jest postprodukcja?

Postprodukcja filmu to ostatni etap zamykający produkcję oraz poprzedzający dystrybucję. Jest to najczęściej najdłuższy etap prac nad filmem. Głównymi pracami, jakie wykonywane są na tym etapie, jest m.in. montaż obrazu, praca nad efektami specjalnymi, grafikami, animacjami, korekcja barwna, dobór muzyki lub stworzenie oryginalnego podkładu muzycznego oraz komentarz lektorski. Istotnym zadaniem jest przede wszystkim cyfrowa kompozycja, która polega na połączeniu w jedną całość materiałów nagranych na planie zdjęciowym, stworzonych komputerowo czy pozyskanych ze specjalnych bibliotek, gromadzących materiały do wielokrotnego użytku.

Doskonałej jakości postprodukcja to proces nadający filmowi ostateczny kształt. Przeprowadzany przez specjalistów daje gwarancję najwyższej jakości, najnowszych technologii i efektu, zgodnego z oczekiwaniami Klienta – dowiadujemy się w rozmowie z przedstawicielem domu produkcyjnego Imperia Film w Krakowie, który zajmuje się prowadzeniem kampanii już od momentu opracowywania koncepcji, aż po realizację spotu telewizyjnego dla firm działających w różnych branżach.

Popularną techniką stosowaną w produkcjach telewizyjnych jest także green screen, który pozwala rozszerzyć możliwość obrazu i umieścić aktora czy modela na dowolnym tle generowanym komputerowo. Postprodukcja materiałów nagranych wcześniej na green screenie pozwala również osiągnąć niezwykłe rozwiązania wizualne. Pamiętajmy jednak, że profesjonalna produkcja telewizyjnego spotu reklamowego, nawet kilkunastosekundowego, to złożony i dość kosztowny proces, mimo to, jest to duża inwestycja w firmę.

Jaką rolę spełnia postprodukcja w tworzeniu reklam telewizyjnych?

Dzięki postprodukcji powstały materiał na planie zdjęciowym czy stworzony komputerowo, ma szansę nabrać ostatecznej jakości i kształtu. Dobry montaż wykonany przez specjalistów, korekcja i udźwiękowienie przy użyciu nowoczesnych narzędzi, pozwala uzyskać wysokiej jakości obraz i efekt. Aby spot telewizyjny wyróżnił się tle innych, musi być zrobiony nie tylko perfekcyjnie, ale i kreatywnie. Dzięki temu zapadnie w pamięci wielu osób.

Nie ma niestety jednej dobrej recepty na skuteczny spot reklamowy, dlatego każdy przypadek należy rozpatrywać osobno. Warto jednak skorzystać z doświadczenia domów produkcyjnych, które produkcje reklam telewizyjnych mają we krwi.  Profesjonaliści zapewnią nam opracowanie koncepcji marketingowej, ustalą scenariusz oraz zrealizują film. Odpowiednia postprodukcja i nowoczesny efekt pozwolą stworzyć naprawdę zauważalny i oryginalny spot, który przykuje uwagę oraz będzie skuteczny i angażujący dla wielu odbiorców. Tutaj inwestycja w dobrą jakość jest naprawdę opłacalna.

Podziel się