Artykuł sponsorowany Outsorcing usług komputerowych – dlaczego warto z nich korzystać.

Outsorcing usług komputerowych – dlaczego warto z nich korzystać.

Każda współczesna firma posiada informatyczny park urządzeń. Nawet najmniejsza ma przynajmniej komputer i smartfon. Sprzęt taki trzeba odpowiednio dobrać, serwisować i naprawiać w sytuacjach awaryjnych. Dlatego należy rozważyć jak uchronić firmę przed stratami wynikającymi z awarii sprzętu komputerowego. Może warto skorzystać tutaj z usługi zewnętrznej firmy informatycznej.

Przyczyny korzystania z usług outsorcingu firmy informatycznej, możemy podzielić na dwa istotne obszary. Są nimi:

  • Obniżenie kosztów obsługi
  • Profesjonalizm usług.

Decydując się na zatrudnienie informatyka na etacie, narażamy się na wysokie koszty pracownicze. Branża ta płaci niemałe stawki pracownikom, więc aby pozyskać odpowiednią osobę, musimy dać jej konkurencyjne warunki finansowe. Z kolei z drugiej strony firma może nie mieć na tyle zadań informatycznych, aby w pełni wykorzystać pracownika na etacie.

Outsorcing usług komputerowych zmniejsza koszty pracownicze

Ryzyko konieczności zmiany osoby nadzorującej system informatyczny w firmie jest również na bardzo wysokim poziomie, zarówno gdy informatyk złoży wypowiedzenie, jak i gdy my go zwolnimy, nowego pracownika należy wdrożyć, co skutkuje chwilową niepełną, wydłużoną w czasie, obsługą informatyczną. Jak tłumaczy Andrzej Hilczer z firmy PC PLUS fizycznie niemożliwe jest, aby etatowy pracownik mógł w pełni specjalizować się we wszystkich obszarach współczesnej informatyki. Dlatego też warto zawrzeć umowę outsorcing usług komputerowych z profesjonalną firmą zewnętrzną, co pozwoli nam na znaczne obniżenie kosztów serwisu i kontroli zasobów informatycznych.

Usługi zewnętrzne firmy informatycznej ochrona holistyczna firmy

Zaletą firmy outsorcingowej jest jej profesjonalizm i wielowymiarowość usług. Zatrudnia ona co najmniej kilku specjalistów o szerokim spektrum umiejętności. Szybko i skutecznie oddelegowuje odpowiednie osoby do usunięcia usterki, minimalizując przestoje w firmie. Duży przerób zadań informatycznych i problemów komputerowych, firmy informatycznej czyni ją ekspertem nawet w trudnych, niestandardowych zleceniach. Szereg firm świadczy usługi pogotowia informatycznego, gdzie czas przyjazdu technika od momentu zgłoszenia awarii jest bardzo krótki, a samo zgłaszanie może się odbywać 24 h na dobę 7 dni w tygodniu.

Specjalizujące się w usługach obsługi informatycznej firmy nie szczędzą na szkolenia branżowe, co powoduje, że jako zlecający usługę outsorcingu możemy skupić się na istotnych działaniach z punktu widzenia profilu działalności firmy, posiadając nie tylko obsługę bieżącą zasobów informatycznych, ale również fachowe doradztwo inwestycyjne i modernizacyjne. Firma może nam wykonać projekt sieci, zaproponować zabezpieczenia dostępu i kradzieży informacji, zainstaluje lub nadzoruje wdrożenie specjalistycznego systemu informatycznego.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas