Materiał Partnera O czym musimy pamiętać, gdy oddajemy sprzęt komputerowy do naprawy?

O czym musimy pamiętać, gdy oddajemy sprzęt komputerowy do naprawy?

Sprzęt komputerowy odgrywa bardzo ważną rolę w życiu wielu osób. Laptopy i komputery z pracy wykorzystywane są na rozmaite sposoby. Niektórzy używają ich w celu kontaktowania się z klientami lub kontrahentami, inni sprzedają tam swoje produkty, a jeszcze inni mogą dokonywać tam rozmaitych zamówień. Jednak co łączy wszystkie te osoby? Przede wszystkim to, że prędzej, czy później ich sprzęt będzie wymagał naprawy. Chcąc uniknąć kosztownych napraw i poważnych problemów wskazane jest regularne serwisowanie komputera. Jednak gdy laptop trafi do serwisu, musimy wiedzieć, jak się zachować.

Najważniejsza zasada – nie ukrywaj usterek ani przyczyn uszkodzenia sprzętu

Naprawa komputera wymagana jest w wielu rozmaitych sytuacjach. Serwisy komputerowe widziały już chyba każdą ewentualność, dlatego, gdy oddajemy tam swój sprzęt, nie należy ukrywać tego, co naprawdę wydarzyło się z naszym urządzeniem. W trakcie naprawiania komputera serwisanci i tak dowiedzą się, co było prawdziwą przyczyną zepsucia urządzenia. Najlepiej od razu powiedzieć, co się wydarzyło. Dlaczego to takie istotne? Awarii komputera lub laptopa może być wiele, a niektóre z nich wymagają natychmiastowej reakcji, ponieważ zbyt późna naprawa może nic nie dać i konieczna będzie wymiana danego elementu, a nawet kupno całego nowego sprzętu komputerowego. Jedną z takich usterek może być zalanie klawiatury i innych elementów. Niezależnie od tego, jaka ciecz została wylana na sprzęt komputerowy, powinniśmy o tym w pierwszej kolejności poinformować pracowników serwisu. Tylko prawdziwe informacje pozwolą na podjęcie szybkiej i skutecznej naprawy. Oprócz tego nietuszowanie przyczyn usterki pozwoli na zaoszczędzenie czasu. Gdy nie chcemy powiedzieć, co tak naprawdę stoi za uszkodzeniem laptopa lub komputera, serwisanci muszą sami sprawdzać wszystko po kolei, a to wiąże się z marnowaniem czasu, a także pieniędzy, ponieważ to my zapłacimy więcej za naprawę.

Oddając sprzęt komputerowy do naprawy, powinniśmy powiedzieć, jak doszło do awarii, oczywiście, jeśli wiemy, co rzeczywiście mogło spowodować usterkę. Gdy nie mamy pojęcia, co mogło spowodować awarię, nie powinniśmy samodzielnie próbować diagnozować uszkodzeń. Większość z nas nie zna dokładnej budowy komputera, dlatego nie zdajemy sobie sprawy z tego, że gdy np. laptop się nie włącza, to przyczyn tego może być wiele. Serwisy komputerowe po dokładnej analizie dowiedzą się, co stoi za zaprzestaniem pracy komputera i nie powinniśmy ich pouczać.

Powinniśmy posiadać podstawowe informacje o komputerze

Zanim udamy się do serwisu komputerowego lub zadzwonimy do specjalisty od takich spraw, powinniśmy uzyskać podstawowe informacje na temat posiadanego sprzętu. W ten sposób unikniemy nieporozumień, a specjaliście łatwiej będzie ocenić, co mogło się popsuć i jaka jest tego przyczyna. Jak informuje fachowiec z Serwisu u Golana w Mławie w województwie mazowieckim, przynosząc komputer do naprawy, powinniśmy wiedzieć o nim następujące rzeczy:

  • markę i model,
  • zainstalowany system operacyjny,
  • przybliżoną konfigurację.

Gdy usterki pokazywane są w formie komunikatów ukazujących się co jakiś czas na ekranie, to najlepiej je zapisać lub zrobić im zdjęcie, aby serwisanci wiedzieli, z czym dokładnie mają do czynienia.

Opracowanie:

Serwis u Golana Tomasz Golański

Mława , Smolarnia 3A lok. 6

  • tel. 513 330 160

Podziel się